الیگودرز رتبه اول ثبت‌نام آزمون سراسری قرآن را دارد
کد خبر: 3862734
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

الیگودرز رتبه اول ثبت‌نام آزمون سراسری قرآن را دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس ارشاد الیگودرز با اشاره به این‌که این شهرستان مانند سال گذشته رتبه اول استان را در ثبت‌نام قرآن‌آموز آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن، گفت: با توجه به تمدید زمان ثبت‌نام این آزمون، مدیران مؤسسات با کوشش و تلاش بیشتر کار ثبت‌نام دیگر قرآن‌آموزان را انجام دهند.

الیگودرز رتبه اول ثبت‌نام آزمون سراسری قرآن را داردبه گزارش ایکنا از لرستان، شامگاه یک‌شنبه، هفدهم آذرماه، با حضور مدیران مؤسسات قرآنی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز و کارشناس قرآنی این اداره، نشست توجیهی برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن وعترت در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی الیگودرز برگزار شد.

در ابتدای این نشست حبیب جمشیدی، رئیس اداره ارشاد الیگودرز با بیان این‌که قرآن کتاب نور، روشنایی و حکمت است که سعادت و نیک‌بختی انسان‌ها را در پرتو عمل به مضامین بلند و نورانی خود تضمین کرده است، گفت: اهداف قرآن والاترین اهداف و ویژگی‌های آن، برجسته‌ترین ویژگی‌هاست.

وی افزود: قرآن مجید تنها کتاب آسمانی در تاریخ است که در صحت و دقتش از نزول تا امروز تردید وجود ندارد و در یک کلام قرآن کتاب نور و هدایت است و آن‌چه که انسان در راستای رسیدن به قرب الهی نیاز دارد، در این کتاب هدایت وجود دارد.

جمشیدی با اشاره به این‌که الیگودرز مانند سال گذشته رتبه اول استان را در ثبت‌نام قرآن‌آموز در اين آزمون دارد ابراز امیدواری کرد که با توجه به تمدید زمان ثبت‌نام این آزمون، مدیران مؤسسات با کوشش و تلاش بیشتر کار ثبت‌نام دیگر قرآن‌آموزان را انجام دهند.

در ادامه این نشست، علی‌رضا نعمت‌الهی، کارشناس قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز به تشریح مفاد و قوانین هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت پرداخت و افزود: این دوره از آزمون در چهار گروه ترجمه و مفاهیم قرآن در دو رشته، معارف در دو رشته، حفظ در ۹ رشته و آموزش‌های الکترونیکی در دو رشته، برگزار می‌شود.

وی گفت: تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء ۳۰، جزء اول، سوره بقره، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول، ۲۵ جزء اول و حفظ کل قرآن‌کریم، سبک زندگی و سیره معصومین و روخوانی قرآن‌کریم، رشته‌های این دوره از آزمون هستند.

نعمت‌الهی ادامه داد: آزمون گروه آموزش‌های الکترونیکی با همکاری سامانه مجازی «نورالمجتبی» و سامانه مجاری «حامیم» ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که آزمون کتبی این دوره سوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، گفت: افرادی‌که موفق به کسب نمره ۷۰ در آزمون کتبی شوند، ضمن شرکت در قرعه‌کشی جوایز، گواهی‌نامه نیزاز طرف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آن‌ها صادر خواهد شد.

در این جلسه مدیران مؤسسات قرآنی با ارائه گزارش روند ثبت‌نام قران‌آموزان و معرفی کارشناس محتوا و مراقبان، خواستار اهدای جوایز به نفرات برتر این آزمون شدند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون تا بیست و دوم آذرماه مهلت دارند که با مراجعه به پایگاه اینترنتی آزمون به نشانی quranedu.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha