استقرار بیش از ۸۵۰ شعبه اخذ رأی انتخابات یازدهم در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3862736
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

استقرار بیش از ۸۵۰ شعبه اخذ رأی انتخابات یازدهم در کهگیلویه‌وبویراحمد

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: بیش از ۸۵۰ شعبه برای اخذ رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مستقر می‌شود.

بیش از ۸۵۰ شعبه اخذ رای انتخابات یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری، احد جمالی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، روز گذشته، 17 آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در دوره قبل ۷۷۱ شعبه داشتیم که افزایش این شعبه‌ها را در این دوره خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 18 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات دور قبل بودند، افزود: برای این دوره حدود 25 هزار نفر عوامل اجرایی امر انتخابات خواهند بود. کسی حق ندارد از امکانات دولتی له یا علیه کسی سوء استفاده کند و با متخلفان بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.

جمالی تصریح کرد: روند ثبت نام و احراز هویت الکترونیکی است و وضعیت برگزاری الکترونیک آن متعاقباً اعلام می‌شود؛ حتی در صورت عدم جود اینترنت، برگزاری انتخابات التکرونیک قابل اجرا خواهد بود.

همچنین، حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه‌و‌بویراحمد نیز گفت: در حوزه کهگیلویه ۴۸ ‌نفر، بویراحمد و دنا ۳۸ نفر و ۱۹ نفر نیز در حوزه انتخابیه گچساران و باشت داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

وی اظهار کرد: روند ثبت نام از داوطلبان از دهم آذر در سه حوزه انتخابیه آغاز و ۵ بانو نیز بین جمعیت ثبت نامی حضور دارند. کهگیلویه با ۳ داوطلب زن در صدر ثبت نامی‌های مجلس در استان در بخش زنان قرار دارد.

کلانتری با بیان اینکه بر اساس قانون انتخابات با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌شود، تصریح کرد: با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد. اینکه مدیری از امکانات بیت‌المال به نفع و ضرر کسی استفاده کند، با برخورد قانونی روبه رو خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در برخی مسائل شاید قانون به صراحت تخلف را تبیین نکرده باشد، عنوان کرد: باید افراد و مدیران شأن خود را بدانند و هوشیارانه عمل کنند. مدیرانی که در میتینگ‌های انتخاباتی شرکت کنند، در ستاد و روند اجرای انتخابات به‌کار گرفته نشده و به دستگاه متولی نیز معرفی می‌شوند.

وی مبنای اقدامات را قانون دانست و تأکید کرد: ستاد انتخابات فعال شده و حتی تبلیغات زودهنگام نیز رصد شده و بر حسب قوانین با تخلفات برخورد خواهیم کرد. مراجع تشخیص تخلف مشخص شده و ‌هرجایی رفتار مجرمانه و تخلف باشد، برخورد خواهیم کرد.

کلانتری بر حفظ حرمت داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم توسط اصحاب رسانه تأکید کرد و یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند شاخصه‌های یک انتخاب خوب را با حفظ شأن افراد برای جامعه تبیین کنند.

انتهای پیام
captcha