قالب هنر اسلامی را در عصر مدرن بیابیم
کد خبر: 3862739
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

قالب هنر اسلامی را در عصر مدرن بیابیم

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان، با تأکید بر استفاده از محتوای قرآنی برای ترویج سبک زندگی گفت: ما باید هنر اسلامی را در قالب عصر مدرن بگنجانیم.

محتوای قرآنی؛ پیش‌نیاز سبک زندگی/قالب هنر اسلامی را در عصر مدرن بیابیمحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان در در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی از جمله ایکنا، در گفت‌وگو با این خبرگزاری اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به بهره‌گیری از روش‌های نوین در تبلیغ اسلام ناب محمدی تأکید کردند و با توجه به رشد سریع تحولات دنیا و تنوع اطلاعات و ابزارهای ارتباطی، سازمان تبلیغات اسلامی نیز درصدد است خود را با تغییرات دنیای امروز متحول کند.

وی با اشاره به اینکه ما محتوا و فرهنگ غنی در اختیار داریم، بیان کرد: اگر روش‌های ارائه محتوا به مخاطبان درست نباشد و از شیوه‌های سنتی برای ارائه مطالب اعتقادی استفاده‌ کنیم، محتوای غنی را هم از دست می‌دهیم.

احمدی ادامه داد: اگر ما به روح حاکم بر قرآن نگاه کنیم، ایده‌هایی در ذهن روشن می‌شود که می‌توان از آن‌ها برای ارائه محتوا بهره گرفت؛ همچنان که در طول تاریخ از آیات، روایات و سبک زندگی اهل‌بیت(ع) ایده‌های خوبی را گرفتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: هنگام بهره‌گیری از قرآن باید فراتر از جنبه‌های زیبایی‌شناسی آن گام برداریم؛ لحن قرآن زیبایی ویژه‌ای دارد اما گاهی فقط بهره‌گیری از آن در حسن لحن خلاصه می‌شود، در حالی که آیه‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌توان محتوایی در قالب تقویت سبک زندگی از آن استخراج کرد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کلیات را بیان فرموده و کلید را در اختیار ما قرار داده است، تصریح کرد: ما باید روح حاکم در قرآن را در هنر و صنعت و همه ابعاد زندگی خود پیاده کنیم، به‌طور مثال حیا را در سبک زندگی، معماری و پوشش خود بگنجانیم.

احمدی با اشاره به اینکه یکی از آموزه‌های قرآنی تذکر خصایص نیکو است، ابراز کرد: موضوع تذکر در بخش‌هایی از هنر و معماری سنتی ما نمود دارد و اکنون باید جلوه‌های آن را در قالب مدرن بیابیم. باید بحث آزاداندیشی اتفاق بیفتد و محتوا را از قرآن بگیریم، دین و شرع هم به ما اجازه داده که در ارائه محتوا ابتکار عمل داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha