آغاز مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی در تبریز
کد خبر: 3862917
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

آغاز مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی در تبریز

گروه اجتماعی ــ سومین دوره مسابقات مناظره‌ دانشجویی ویژه‌ دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور ۱۶ تیم منتخب از ۱۶ استان کشور به میزبانی تبریز آغاز به کار کرد.

آغاز مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی در تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سومین دوره مسابقات مناظره‌ دانشجویی ویژه‌ دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور ۱۶ تیم منتخب از ۱۶ استان کشور به میزبانی تبریز امروز، 18 آذرماه آغاز به کار کرد.

فرزان قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این مسابقات با اشاره به اهمیت مناظره و گفتمان‌سازی در جامعه، دانشگاه را مکانی تأثیرگذار برای انجام چنین فعالیت‌هایی بیان کرد و گفت: انتقاد پذیری و گفتمان‌سازی در چارچوب علم و ادب باید در جامعه نهادینه شود و در این میان دانشگاه می‌تواند در تحقق این امر نقش مهمی ایفا کند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری سومین دوره مسابقات مناظره‌ دانشجویی، اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر گفتمان‌سازی در دانشگاه‌ها و استقبال از کرسی‌های آزاداندیشی، دانشگاه جامع علمی کاربردی در این زمینه پیشرو بوده و هر سال مسابقه مناظرات دانشجویان دانشگاه را به این منظور برگزار می‌‎کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی افزود: قطعاً اگر ما بتوانیم گفتمان‌سازی را بین دانشجویان نهادینه کنیم، گام بسیار مهمی در راستای تحقق اهداف مهارتی دانشگاه برداشته می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که ماهیت دانشگاه علمی کاربردی تربیت نیروهای مهارتی است، افزود: تحقق اهداف مهارتی دانشگاه‌ها وابسته به پارامترهای بسیار زیادی است، اکنون در شرایط تحریم، موضوع مهارتی یکی از نیازهای اصلی کشور محسوب می‌شود به همین دلیل نیز کسب مهارت در بین اقشار مختلف برای رفع مشکلات جامعه، امری بسیار ضروری است.

قالیچی بیان کرد: یکی از مواردی که دانشجویان باید در دانشگاه انجام دهند، کارهای فوق برنامه است، معتقدم برگزاری مناظرات یکی از زمینه‌های هویت‌بخشی به دانشجویان است که در آن دانشجویان می‌توانند با یکدیگر به گفت‌وگو پرداخته و مناظره کنند.

صابر حیدر قلی‌زاده، دبیر ستاد مسابقات مناظره‌ی دانشجویی نیز در این آیین، با اشاره به هدف برگزاری این مسابقات، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، گفتمان‌سازی مهارت و ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد فضای نقد وگفت‌وگو در بین دانشجویان است.

وی با بیان این‌که مرحله‌ استانی این مسابقات در سطح کشور در آبان ماه ۹۸ با حضور ۴۰۰ تیم از آموزش مراکز علمی کاربردی کشور برگزار شد، گفت: ۸۰ نفر شرکت‌کننده در مرحله‌ی کشوری در قالب ۱۶ تیم پنج نفره به رقابت می‌پردازند.

دبیر ستاد مسابقات مناظره‌ی دانشجویی افزود: این مسابقات در واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی، برگزار و فیلم‌ها برای شرکت در مسابقات فینال به دبیرخانه ارسال شد.

قلی‌زاده با بیان این‌که تیم‌های شرکت‌کننده در قالب مسابقات مختلف با یکدیگر به مناظره خواهند پرداخت، بیان کرد: طبق بازبینی و داوری از فیلم‌های رسیده، ۱۶ تیم از سراسر کشور به مرحله‌ی کشوری این مسابقات راه یافتند، داوران مطرح ملی و منطقه‌ای در این مسابقات حضور دارند.

وی بیان کرد: گزاره‌های این مسابقات حول اهداف مهارتی دانشگاه تدوین شده و با مستندسازی نکته نظرات و گفت‌وگوهای دانشجویان در حوزه‌ی اهداف مهارتی، نتایج مربوطه جهت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه‌های مختلف دانشگاه به ستاد مرکزی ارسال خواهد شد.

دبیر ستاد مسابقات مناظره‌ی دانشجویی یادآور شد: همچنین در کنار برگزاری این مسابقات، برنامه‌های فرهنگی نیز به منظور شناسایی و معرفی تبریز میز برگزار می‌شود تا شرکت کنندگان از نقاط مختلف شهر بازدید کنند.

بر اساس این گزارش سومین دوره مسابقات کشوری مناظره دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی به میزبانی آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز، از تاریخ هفدهم آذرماه تا نوزدهم آذرماه در باشگاه فرهنگیان تبریز در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha