طرح «نماز کلید بهشت» در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3863079
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

طرح «نماز کلید بهشت» در کردستان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان کردستان از اجرای طرح «نماز کلید بهشت» طی سال جاری در تمام شهرستان‌های استان کردستان خبر داد.

طرح «نماز کلید بهشت» در کردستان اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از کردستان، رمضان یوسفی، معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش کردستان، امروز، 19 آذرماه در نشست گروه برنامه‌ریزی تخصصی معاونت سوادآموزی آموزش‌وپرورش کردستان با اشاره به اهمیت اجرای طرح «نماز کلید بهشت» اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح 10 دقیقه ابتدای هر کلاس درس را به آموزش مسائل مربوط به نماز اختصاص می‌دهند.

وی افزود: هدف از اجرای طرح «نماز کلید بهشت» ارتقای دانش و آگاهی افراد بی‌سواد و کم‌سواد کردستان درزمینهٔ نماز و احکام آن است.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان کردستان از اجرای طرح «نماز کلید بهشت» طی سال جاری در تمام شهرستان‌های استان کردستان خبر داد و بیان کرد: با هماهنگی صورت گرفته و با تلاش و همت مسئولان امر در سال جاری این طرح در تمام شهرستان‌ها و نواحی استان اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: طرح مذکور در سال گذشته در دو شهرستان قروه و بیجار برای ۵ هزار و ۸۷۲ نفر از فراگیران جامعه هدف اجرا شد که به دلیل استقبال سوادآموزان از این طرح امسال توسعه پیدا می‌کند.

یوسفی با تأکید بر اینکه لازم است رؤسای ادارات با تعامل مطلوب از طریق مدیران مدارس افراد بی‌سواد را شناسایی و شرایطی فراهم کنند که در کنار جذب، توانایی نگهداشت آنان را تا پایان کلاس‌ها داشته باشند.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان کردستان افزود: یکی از این شرایط پیگیری و نظارت و هماهنگی لازم با کلیه عوامل در استان، شهرستان‌ها و مناطق و همچنین اجرای دقیق برنامه شتاب بخشی سوادآموزی در استان کردستان است.

وی یادآور شد: ریشه‌کنی بی‌سوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، توسعه مراکز یادگیری محلی با مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، تقویت نقش شورای پشتیبانی سوادآموزی، تسهیل فرآیند جذب و آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان گروه هدف، ساماندهی آموزش‌دهنده‌ها و بهبود توانمندی و شایستگی‌ها، تقویت نظارت مستقیم و غیرمستقیم بر فرآیندهای آموزشی و مالی و تقویت مشارکت بین بخشی و افزایش ظرفیت همکاری از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه سوادآموزی استان کردستان است.

انتهای پیام
captcha