شاکله شخصیتی انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد
کد خبر: 3863128
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

شاکله شخصیتی انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه شاکله شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد، افزود: روانشناسان علوم تربیتی معتقدند که تربیت صحیح در دوران کودکی زمینه‌ساز مفید و مؤثر بودن فرد در آینده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در جمع معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که امروز، 19 آذرماه در سالن کنفرانس دانشگاه فرهنگیان شهید مدرس سنندج برگزار شد؛ به بیان اهمیت دوران کودکی و پیش دبستانی پرداخت و اظهار کرد: در آموزه های دینی ، قرآن، احادیث و توصیه اولیای دین، همواره بر اهمیت دوران کودکی به عنوان بخش مهمی از دوران عمر انسان‌ها تاکید شده است.
وی با بیان اینکه شاکله شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد، افزود: روانشناسان علوم تربیتی معتقدند که تربیت صحیح در دوران کودکی زمینه‌ساز مفید و مؤثر بودن فرد در آینده است.
قربانی تربیت و جامعه پذیرشدن انسان‌ها را اکتسابی عنوان و بیان کرد: با توجه به تأثیرپذیری انسان‌ها در دوران کودکی، باید در این دوران با حساسیت و اهمیت بیشتری نسبت به تربیت و آموزش کودکان توجه کرد.
وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در 25 مورد به موضوع هویت‌بخشی و شکل‌گیری شخصیت کودکان اشاره شده است، اعلام کرد: این مسئله بیانگر آن است که سن کودکی بسیار با اهمیت بوده و با توجه به تأثیرپذیری بالا در این سنین متولیان امر به عنوان یک رسالت اجتماعی باید در تربیت آنان جدیت داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان رشد کمی پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی و پیش دبستانی در استان کردستان را بسیار مطلوب دانست و بر کیفیت بخشی به آموزش تأکید کرد.
وی با اشاره به تدوین محتوای پیش دبستانی توسط کارگروه تولید محتوای پیش دبستانی استان، تولید این راهنمای کار برای مربیان پیش دبستان را بسیار ارزشمند خواند و از تلاش و زحمات کارگروه تولید محتوای استان تقدیر و تشکر کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه کشورهای موفق، کشورهایی هستند که در آن مردم بیشتر احساس مسئولیت می کنند؛ تاکید کرد که مسئولان حوزه آموزش ابتدایی و پیش دبستانی مسئولانه با مسائل تربیتی برخورد کنند.
وی بر شرکت مربیان پیش دبستان و معلمان دوره ابتدایی در دوره‌های آموزشی توانمندسازی تأکید کرد و یادآور شد: اگر معلمان و مربیان پیش دبستانی تحت آموزش قرار گیرند قطعا آموزش با کیفیت اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام
captcha