منتخبان قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تجلیل شدند
کد خبر: 3863206
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

منتخبان قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی - طی مراسمی از اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزیده دانشگاه آزاد تبریز در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل شد.

منتخبان قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تجیلیل شدند

به گزارش ایکنا؛ مراسم تجلیل از منتخبان بخش‌های مرحله‌ای و منطقه‌ای (شفاهی و کتبی) بیست‌وچهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز امروز، سه‌شنبه، ۱۹ آذرماه با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، عزیز جوانپور رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان در سالن استاد شهریار این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید علی فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در این مراسم، با اشاره به آیه 121 سوره مبارکه بقره «الَّذينَ آتَيْناهُمُ الْکِتابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاوَتِهِ أُولئِکَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَ مَنْ يَکْفُرْ بِهِ فَأُولئِکَ هُمُ الْخاسِرُونَ» کسانی که کتاب بر آنها فرستادیم آن را خوانده و حق خواندن آن را (در مقام عمل نیز) بجا آورند، آنان اهل ایمانند و آنها که به کتاب خدا کافر شوند (و حق شناسی نکنند) آن گروه زیانکاران عالمند، گفت: امام صادق (ع) هشت رهنمود در رابطه با تلاوت شایسته مطرح کرده اند که باید به آن توجه شود تا از مرحله تلاوت به فهم قرآن برسیم.

سعید وحیدی مهر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه ایجاد فضا و فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان و اساتید از برنامه‌های اصلی دانشگاه است که به طور مداوم در طول هفته برگزار می‌شود، گفت: هدف از اجتماع امروز ما این است که الگوهای قرآنی را به دانشگاهیان معرفی بکنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگو سازی مطلبی است که قرآن نیز به آن اشاره کرده است، افزود: خداوند در آیه 21 سوره مبارکه احزاب می فرماید: «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِى رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُواْ اللَّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیراً». خداوند انسان را به گونه‌ای خلق کرده است که دوست دارد برای خود الگو داشته باشد اگویی که از جنس خود بشر باشد. این الگوی نیکو وجود پیامبر رحمت است. امروز هم این اساتید و دانشجویان الگو هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با اشاره به اینکه 300هزار دانشجو هر ترم در کلاس‌های قرآن شرکت می‌کنند افزود: در طول هفته با حمایت نهاد رهبری در دانشگاه برنامه‌های مختلف قرآنی برگزار می شود، روزهای شنبه برنامه تفسیر قرآن، دوشنبه‌ها کرسی تلاوت، سه شنبه‌ها کلاس‌های حفظ و برنامه‌های مختلف قرآنی که در کنار این برنامه‌ها مسابقات قرآنی برگزار می‌شود و در نهایت منتخبین به بخش کشوری راه پیدا می کنند.

انتهای پیام
captcha