نباید برای انجام امر به معروف و نهی از منکر مرتکب منکر شد
کد خبر: 3863262
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
حجت‌الاسلام کریمی تبار:

نباید برای انجام امر به معروف و نهی از منکر مرتکب منکر شد

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام بر برنامه‌ریزی و آموزش دیدن مهارت‌های لازم برای امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: نباید برای انجام امر به معروف و نهی از منکر مرتکب منکر شد.

نباید برای انجام امر به معروف و نهی از منکر مرتکب منکر شد
به گزارش ایکنا از ایلام حجت‌الاسلام‌ والمسلمین الله ‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز نوزدهم آذر ماه در نشست هم‌اندیشی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام، اظهار کرد: اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خداوند بزرگ است و بعد از آن پیامبران الهی این وظیفه را بر عهده‌ی امت خود گذاشته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه این فرضیه بیانگر مسئولیت هر فردی نسبت به جامعه است، تصریح کرد: آگاهی یافتن بر شرایط و مراتب این فریضه و حرکت کردن ضابطه‌مند بسیار مهم است تا مبادا فردی که نیت خیر دارد  و می‌خواهد امر به معروف یا نهی از منکر کند خودش مرتکب منکر نشود.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر برنامه‌ریزی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این موضوع در دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اساتید دانشگاه‌ها باید در ارتباط با دانشجویان این فریضه را مد نظر داشته باشند.
کریمی‌تبار، از امام موسی صدر به عنوان نمونه‌ای متعالی برای احیاء این فریضه نام برد و گفت: امام موسی صدر در لبنان یک سال فقط روی این موضوع فکر کرد که چگونه و با چه راهکاری امر به معروف و نهی از منکر را به صحنه اجتماع بیاورد که در نهایت با کارهای اجتماعی توانست به اهداف مورد نظر خود برسد.
وی اصلاح فرهنگ کار را بزرگ‌ترین معروف در استان دانست و گفت: در استان ایلام فرصت‌های بسیار خوبی برای کارکردن و اشتغال وجود دارد که متاسفانه کمتر مورد توجه جوانان جویای کار قرار می‌گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از خانواده‌ها شروع می‌شود و تا بالاترین مراجع تصمیم‌گیری در سطح کشور را شامل می‌شود.
انتهای پیام
captcha