همایش «سرآغاز تبیین مکتب انقلاب اسلامی» در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3863454
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

همایش «سرآغاز تبیین مکتب انقلاب اسلامی» در تبریز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ همزمان با هفته مکتب انقلاب اسلامی، همایش سرآغاز تبیین مکتب انقلاب اسلامی به همراه معرفی کتب ده‌گانه مکتب انقلاب اسلامی در تبریز برگزار می‌شود.

همایش «سرآغاز تبیین مکتب انقلاب اسلامی» در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسین طاهری، محقق و پژوهشگر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی امروز، 20 آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با هفته مکتب انقلاب اسلامی، همایش سرآغاز تبیین مکتب انقلاب اسلامی به همراه معرفی کتب ده‌گانه مکتب انقلاب اسلامی روز پنجشنبه، 21 آذرماه در سالن همایش مصلی بزرگ تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بحث نظام‌سازی پس از وقوع انقلاب در یک کشور، گفت: نظام‌سازی یکی از مراحل رشد بوده که تحقق آن مراحل پیچیده‌ای را طی می‌کند؛ در نگاه به انقلاب کشور مصر و ناکامی این انقلاب در تبدیل به یک نظام جدید می‌توان به اهمیت نظام‌سازی در انقلاب اسلامی ایران فقط در 10 ماه پی برد.

طاهری با تأکید بر این‌که طی 40 سال گذشته نتوانستیم نظریه‌ای برای ارزیابی انقلاب اسلامی ارائه بدهیم، اظهار کرد: این کتب ده‌گانه با ارائه راهکارهایی در خصوص اصول و مبانی نظری انقلاب اسلامی یک سنگ بنای محکم برای حل این معضل تلقی می‌شود. محتوای این کتب در راستای شنیدن صدای آحاد مردم و گفت‌وگو با مذاهب و اندیشه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: این کتب در گام نخست برای امت، خواص اهل حق و افراد دارای انگیزه حرکت است؛ می‌توان گفت طیف مخاطبان این کتب، لایه محدود دانشجویان، افراد حوزوی و مسئولان بدون ابزار و راهکار مناسب را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد اکبری، مسئول دفتر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامیدر تبریز نیز با بیان این‌که همایش تبیین مکتب انقلاب اسلامی با همکاری بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه‌هایی در ورودی سالن همایش دایر خواهد بود که فعالیت‌های بنیاد در راستای بحث گفتمان‌سازی مکتب در سال‌های اخیر را نمایش می‌دهد.

به گفته وی، مراسم رونمایی از این کتب نیز در روز 26 یا 27 آذرماه در تهران با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha