گفتمان انقلاب اسلامی منحصربه‌فرد است
کد خبر: 3863732
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

گفتمان انقلاب اسلامی منحصربه‌فرد است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی منحصربه‌فرد در دنیاست و گفتمان آن نیز گفتمانی انحصاری است.

گفتمان انقلاب اسلامی منحصربه‌فرد استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 22 آذرماه در همایش «عزت اقتدار و پیشرفت در پرتو گفتمان مقاومت» در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با بیان اینکه سابقه مقاومت از قبل از انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: علما، نخبگان و استادان زیادی در برابر استعمار شرق و غرب و کمونیسم و لیبرالیسم و انواع مکاتب فکری مقاومت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی مردم مسلمان و مبارزان بسیاری در برابر استبداد و استعمار مقاومت و ایستادگی می‌کردند، افزود: برای نخستین‌بار با پیدایش انقلاب اسلامی، عالمی بزرگ و مرجع تقلید، مفهوم مقاومت را عوض کرد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه برای اقامه عدل باید ایستادگی کرد، یادآور شد: به همین دلیل امام راحل اختلاف نظر بسیاری با برخی از مراجع زمان خود داشت و ایشان با طرح مباحث ولایت فقیه و اینکه امر به معروف و نهی از منکر در گرو تشکیل حکومت اسلامی است، پاسخ آنها را می‌داد.

وی با بیان اینکه امام راحل برای نخستین‌بار دین را با حکومت یکی دانست، متذکر شد: امام همراه با مردم حرکت و مبانی حکومت اسلامی را پی‌ریزی کرد.

انقلاب اسلامی، تحولی سیاسی اجتماعی در سال ۵۷

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، از انقلاب اسلامی به‌عنوان تحولی سیاسی و اجتماعی در سال ۵۷ یاد کرد و گفت: این انقلاب مهم‌تر از همه تحول گفتمان انقلاب اسلامی بود و اگر اکنون صحبت از انقلاب می‌شود، منظور فقط انقلاب ۵۷ نیست؛ بلکه از گفتمانی سخن می‌گوییم که انقلاب اسلامی آن را بیمه کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی غیر از دو گفتمان لیبراسیم و کمونیسم است، ادامه داد: سلطه‌ستیزی و استبدادستیزی از ابعاد گفتمان مقاومت است؛ زیرا نفی استبداد بعدی مهم از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه وقتی گفته می‌شود این انقلاب برای مستضعفان است، باید برای استضعاف نیز مبارزه کرد، تأکید کرد: عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی، اقتدار و حق‌طلبی در مرکز مقاومت اسلامی قرار دارد و مؤلفه‌های گفتمان مقاومت را مطرح می‌کند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به شعار نه شرقی، نه غربی به‌عنوان شعار اصلی انقلاب اسلامی گفت: این شعار به معنای نفی گفتمان سلطه شرق و غرب یعنی کمونیسم و لیبراسیم است.

امام جمعه تبریز استعمارزدایی، جهان سوم گرایی و گفتمان پسااستعمارگرایی را به‌عنوان سه نظریه در روابط بین‌الملل عنوان کرد و گفت: باید در برابر سلطه مقاومت کرد.

انتهای پیام
captcha