تشکل‌های دانشجویی؛ تمرینی برای پذیرش مسئولیت
کد خبر: 3864234
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

تشکل‌های دانشجویی؛ تمرینی برای پذیرش مسئولیت

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه تشکل‌های دانشجویی و فعالیت‌های سیاسی اجتماعی، تمرینی برای پذیرش مسئولیت محسوب می‌شود، بیان کرد: امروز صرف دانشجو بودن و به آموزش بسنده کردن جوابگوی نیازها نیست.

فعالیت در تشکل‌ها، زمینه مسئولیت پذیری دانشجویان را فراهم می‌کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان امروز، 24 آذرماه در دومین دوره آموزشی تشکیلاتی «حیات طیبه» ویژه دانشجویان تشکیلاتی و فعالین فرهنگی و سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با مثبت ارزیابی کردن عملکرد اینگونه تشکل‌ها، اظهار کرد: دوره‌های معرفتی، تشکیلاتی و تشکل‌های دانشجویی جزو ضروریات است.

وی با بیان اینکه کار جمعی کردن بدون بصیرت و بدون توجه به مسائلی که تشکل باید به آن مجهز شود امکان پذیر نیست، افزود: امروز نسل جوان که در دانشگاهها مشغول به تحصیل هستند سرمایه این کشور محسوب می‌شوند و آینده مدیریتی در دست آنان است.

جوانپور، با تاکید بر این موضوع که تشکل‌های دانشجویی و فعالیت‌های سیاسی اجتماعی، تمرینی برای پذیرش مسئولیت محسوب می‌شود، تصریح کرد: امروز صرف دانشجو بودن و به آموزش بسنده کردن جوابگوی نیازها نیست و تنها بخشی از نیازها تامین می کند، اما عمده نیاز در سایر بخش ها باید مهیا شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دانشجویان باید از فرصت‌ها حداکثر استفاده را ببرند، تاکید کرد: عضویت در این تشکل‌ها می‌تواند به فعالیت آنها عمق ببخشد.

جوانپور به تاثیر تربیت درست در دوران نوجوانی و جوانی برای یادگیری و آینده کاری دانشجویان اشاره کرد و گفت: ما نیازمند این دوره‌ها هستیم تا دانشجویان آموزش لازم را ببینند و اگر افرادی که در تشکل‌ها وارد می‌شوند بدون بصیرت باشد و آموزش لازم را نبییند، مفید نخواهد بود.

وی با بیان اینکه کار تشکیلاتی از جمله اموری است که در دانشگاه مغفول مانده است، یادآور شد: یکی از اقدامات موثر دانشگاه آزاد ایجاد نشاط و امید است و در کانون و تشکل‌های مختلف فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با تاکید بر اینکه خود دانشجو باید متولی امور دانشگاه باشد، عنوان کرد: همه کارهای اجتماعی و سیاسی و فرهنگی توسط خود دانشجویان انجام شود و مسئولان دانشگاه تنها نقش ناظر را داشته باشند.

جوانپور بر تجهیز تشکل‌ها به زیرساخت‌های مدیریتی و تشکیلاتی تاکید کرد و گفت: این موضوع می‌تواند موجب پذیرش مسئولیت سنگین از جانب تشکل ها شود تا جایگاه خود را در جذب دانشجویان و دادن مسئولیت به اعضای تشکل ها پیدا کنند.

وی با اشاره به تشکیل چندین تشکل در دانشگاه آزاد اسلامی استان و تبریز، اظهار کرد: دانشجویان در این تشکل‌ها می‌توانند با خلاقیت خود در کنار مسائل علمی، کارهای خوبی انجام دهند.

انتهای پیام
captcha