تربیت نیروی کار ماهر در گرو دوری از اقدامات جزیره‌ای است
کد خبر: 3864252
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

تربیت نیروی کار ماهر در گرو دوری از اقدامات جزیره‌ای است

گروه اجتماعی - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، به صنعتی بودن استان و ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت: توسعه مهارت آموزی برای تامین نیروی کار ماهر باید به یک موضوع مستقل در استان تبدیل شود.

تربیت نیروی کار ماهر در گرو دوری از اقدامات جزیره‌ای است

علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه اشتغال، گفت: مشکل تأمین نیروی کار ماهر برای واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی یکی از آسیب‌های جدی این حوزه است.

وی به صنعتی بودن استان و ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های صنعتی و تولیدی اشاره کرد و افزود: توسعه مهارت آموزی برای تامین نیروی کار ماهر باید به یک موضوع مستقل در استان تبدیل شود.

جهانگیری، اضافه کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با آموزش و مهارت باید با حذف نگرش‌ها و اقدامات جزیره‌ای برای تأمین نیروی کار ماهر برای صنایع اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: شناخت وضع موجود و نیازسنجی بازار کار و تجهیزات و امکانات موجود در استان برای سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال و آموزش مهارت‌ها و مشاغل نو ضروری است.

انتهای پیام
captcha