کمرنگ شدن اعتقادات دینی آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده است
کد خبر: 3864821
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

کمرنگ شدن اعتقادات دینی آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده است

گروه اجتماعی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تلاش کنیم تا برنامه‌های دینی، مذهبی و فرهنگی در جامعه افزایش یابد چرا که کمرنگ شدن اعتقادات دینی، آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده است.

کمرنگ شدن اعتقادات دینی آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام جواد میرزایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی، ظهر امروز، 26 آذرماه در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان گرمی، اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تلاش کنیم تا برنامه‌های دینی، مذهبی و فرهنگی در جامعه افزایش یابد چرا که کمرنگ شدن اعتقادات دینی، آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده است.

وی ایجاد ارتباط با خدا و تقویت اعتقادات دینی را راهکار سلامت و سعادت در جامعه دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که انتظار می‌رود با برگزاری برنامه‌های ترویج فرهنگ نماز، قرآن و عترت در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی برگزاری برنامه‌های نشاط‌ آور و گروهی،  توسعه مهارت‌ها و توانمندی‌ها و افزایش مشارکت دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برشمرد و گفت: اجرای درست طرح نماد که توسط آموزش و پرورش برای مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان اجرا می‌شود، می‌تواند زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس شود.

میرزایی با اشاره به راهکارهای پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه بیان کرد: برگزاری اردوهای تربیتی و فرهنگی، تقویت برنامه‌های مرتبط با ترویج نماز، اجرای برنامه‌های نشاط‌‌ آور گروهی  و برخی برنامه‌ها در حوزه تقویت باورهای دینی می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی توجه به درمان در کنار اقدامات پیشگیرانه را ضروری دانست و افزود: عملکرد ناقص و غفلت از جمله عواملی بوده که می‌تواند زمینه‌ساز بروز و افزایش آسیب‌های اجتماعی شود و برای جلوگیری از آن باید در کنار پیشگیری، شناسایی و کمک به درمان نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha