تدوین برنامه ملی برای رفع مشکلات سیستان‌‌وبلوچستان
کد خبر: 3865033
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
رستم‌وندی پیشنهاد داد:

تدوین برنامه ملی برای رفع مشکلات سیستان‌‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در سیستان‌و‌بلوچستان به دلیل گذر زمان و عدم ریشه‌یابی ایجاد مسائل، با انباشتی از مسائل مواجه هستیم و برای حل مشکلات استان باید برنامه ملی تدوین شود و برنامه‌های استان در مجامع ملی به تصویب برسد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی استانداری، تقی ‌رستم‌وندی، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور امروز، 27 آذرماه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: دستگاه‌های زیادی در تمام حوزه‌ها از جمله محرومیت‌زدایی، امدادرسانی و خدمات اجتماعی فعالیت می‌کنند؛ اما به دلیل نداشتن یک نقطه مرکزی برای ترسیم نقشه راه، این فعالیت‌ها پراکنده صورت گرفته و مدیریت عالی، اعمال نشده و همچنان شاهد هستیم که مردم، نیازمند خدمات فراگیر و گسترده هستند.

وی بیان کرد: متأسفانه در سیستان و بلوچستان به دلیل گذر زمان و عدم ریشه‌یابی ایجاد مسائل، با انباشتی از مسائل مواجه هستیم که برای حل مشکلات استان باید برنامه ملی تدوین شود و برنامه‌های استان در مجامع ملی به تصویب برسد.

معاون وزیر کشور بیان کرد: برای رفع معضلات اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای استان سیستان‌و‌بلوچستان باید یک جریان عمومی شکل بگیرد، باید مشارکت مردمی را افزایش داد و تلاش شود از ظرفیت همه سمن‌ها و مؤسسات خیریه‌ استفاده شود.

وی مشارکت مراکز علمی و پژوهشگران و تجربه مدیران را پشتوانه برنامه‌ها برای حل معضلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: باید در این برنامه‌ها مسائلی همچون حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق و اقشار آسیب‌پذیر مانند زنان و کودکان را در اولویت قرار داد.

رستم‌وندی اظهار کرد: حجم مشکلات استان بسیار زیاد است و حل این مشکلات به تنهایی در توان استان نیست؛ لذا باید اقدامات ملی را به استان گره بزنیم و برای حل مشکلات استانی در قالب یک برنامه ملی به آن توجه و عمل شود.

وی بهره‌گیری از ظرفیت شبکه ملی نیکوکاری و استفاده از تسهیل‌گران و پیشگامان توسعه اجتماعی، دانشجویان و اساتید در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم دانست و افزود: گروه‌های جهادی و دیگر سازمان‌ها مانند بنیاد مستضعفان و بسیج علاوه بر محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات در روستاها، در محلات حاشیه‌نشین شهرها نیز خدمات ارائه دهند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات و معضلات و رفتارهای نامناسب اجتماعی ناشی از رواج فرهنگ‌های غلط در جامعه است، اضافه کرد: متأسفانه نگرش به سیستان و بلوچستان، نگرش خوب و مثبتی نیست؛ لذا باید با ایجاد قرارگاه رسانه‌ای برای تغییر دیدگاه‌ها و نگرش‌های منفی نسبت به استان تلاش کرد.

انتهای پیام
captcha