دوره «تفسیر ترتیبی قرآن کریم» در یزد آغاز شد
کد خبر: 3866249
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

دوره «تفسیر ترتیبی قرآن کریم» در یزد آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دوره «تفسیر ترتیبی قرآن کریم» با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از حافظان و علاقه‌مندان به حفظ و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات امامزاده جعفر(ع) یزد آغاز شد.

دوره «تفسیر ترتیبی قرآن کریم» در یزد آغاز شدبه گزارش ایکنا از یزد، دوره «تفسیر ترتیبی قرآن کریم» با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از حافظان و علاقه‌مندان به حفظ و جمعی از مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان شب گذشته، دوم دی ماه در سالن اجتماعات امامزاده جعفر(ع) یزد آغاز شد.

خدیجه سلطانی، مدیر خانه قرآن یوسف زهرا(عج) یزد در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: یکی از راه‌های نزدیکتر شدن به نشانه‌های الهی تدبر در قرآن کریم است و با توجه به اینکه افراد زیادی علافمندان به شنیدن تفاسیر آیات کلام‌الله وحی هستند و با توجه به ضرورت همراهی تفسیر با حفظ قرآن بر آن شدیم که هدف حفظ را با توجه بیشتر به تفسیر قرآن پیش ببریم.

وی افزود: در این خصوص از استاد محمدرضا شایق که حافظ و مفسر قرآن کریم هستند درخواست شد برای مردم ولایتمدار یزد دوره تفسیر جدیدی از ابتدای قرآن ویژه حافظان و افرادی که قصد شروع حفظ دارند برگزار نمایند.

سلطانی ادامه‌ داد: بسیار خرسند هستیم که با یاری خداوند متعال این توفیق نصیب ما شد تا از سخنان گهربار استاد شاخص و برجسته استان یزد در زمینه حفظ و تفسیر قرآن بهره‌ ببریم‌.

وی گفت: این دوره ویژه فعالان حفظ و حافظان قرآن کریم به صورت مستمر دوشنبه‌ها عصر از ساعت ۱۸.۳۰ الی ۲۰ به همت خانه قرآن یوسف زهرا(عج) و با همکاری آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار خواهد شد.

سلطانی بیان‌ کرد: علاقمندان به حفظ می‌توانند دوشنبه‌ها در دوره رایگان تفسیر قرآن شرکت کرده و در هر جلسه تفسیر دو صفحه از قرآن کریم را آموزش ببینند و چهارشنبه‌ها در کلاس حفظ موسسه که همراه با صفحات تفسیری هفته است، صفحات مذکور را حفظ کرده تا محفوظات با نکات دقیق تفسیر بهتر در ذهن تثبیت شود.

وی یادآور شد: یکی از راه‌های تثبیت قرآن کریم استفاده از تفسیر در کنار حفظ قرآن کریم است و افراد باید حفظ قرآن را به صورت پایدار و تثبیتی انجام دهند تا بتوانند از محفوظات خود در جامعه استفاده کاربردی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha