کتاب‌های آموزش شهروندی در تبریز رونمایی شد
کد خبر: 3866722
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
با حضور وزیر آموزش و پرورش:

کتاب‌های آموزش شهروندی در تبریز رونمایی شد

گروه فرهنگی - کتاب‌های آموزش شهروندی با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر کشور و جمعی از مسئولان استانی در تبریز رونمایی شد.

کتاب‌های آموزش شهروندی در تبریز رونمایی شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، کتاب‌های آموزش شهروندی با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی چهارشنبه شب، چهارم دی‌ماه در تبریز رونمایی شد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم، با بیان اینکه آموزش و پرورش باید پیوندهای عمیقی با تمام ارکان توسعه کشور پیدا کند، اظهار کرد: آموزش و پرورش زمانی می تواند در جایگاه اصلی خود قرار گیرد که بتواند ارتباط موثری با جامعه و پیوندهای عمیق با تمام ارکان آن پیدا کند.

وی افزود: پیشرفت دغدغه همه جوامع است و رمزگشایی در این خصوص انجام شده است و برایند آن موفقیت در اندیشه هاست که مناسبات اجتماعی، فرهنگی و اقصادی را متحول می کند.

حاجی میرزایی اظهار کرد: یادگیری آغاز تحول در جوامع است و جامعه برای اینکه بتواند ماموریت های خود را انجام دهد نیازمند قدرت بروز و ظهور است که در سایه یادگیری ممکن می شود. با علم مترقی می توانیم منافع جامعه را استحکام بخشیم.

وزیر اموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هدف آموزش و پرورش آمادگی برای محافظت از ارزش ها و باورهاست. قدرت استدلال، مهارت، خلاقیت، دوست یابی، حفظ دوستی و قدرت استفاده از رسانه و ارتباط با دیگران و چگونگی انتقاد از مولفه های آموزش و پرورش است.

گفتنی اسست کتاب های آموزش شهروندی در ۲۶ جلد گردآوری و چاپ شده است که ۱۳ جلد ویژه دانش آموزان و ۱۳ جلد آن ویژه مربیان در محورهای مختلف شهروندی تدوین و تنظیم شده است.

از جمله مباحث این مجموعه کتب، حقوق شهروندی، محیط زیست، ترافیک، زیباسازی، گردشگری و حفظ هویت فرهنگی، اقتصاد و خانواده، ورزش و بهداشت فردی است.

انتهای پیام
captcha