تعامل شهروندان موجب پویایی شهر می‌شود
کد خبر: 3866736
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴

تعامل شهروندان موجب پویایی شهر می‌شود

گروه اجتماعی - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: معماری و کالبد شهری بسیار مهم است اما آنچه که روح شهر است تعامل شهروندان و مسایل فرهنگی و اجتماعی است که شهر را پویا می‌کند.

تعامل شهروندان موجب پویایی شهر می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور  چهارشنبه شب، چهارم دی‌ماه، در مراسم رونمایی از کتاب‌های آموزش شهروندی در تبریز گفت: معماری و کالبد شهری بسیار مهم است اما آنچه که روح شهر است تعامل شهروندان و مسایل فرهنگی و اجتماعی است که شهر را پویا می‌کند.

وی با بیان این‌که شهر مانند موجودی زنده، رشد می‌کند و بیمار می‌شود، افزود: برخی از شهرها، درصورت مورد توجه قرار نگرفتن، می‌میرند، در حالی که برخی شهرها فعال و پویا بوده و نشاط و شادابی در بین شهروندان آن نیز قابل مشاهده است.وی اظهار کرد: شهر مثل موجود زنده است، رشد می کند و بیمار می شود که مصداق آن آلودگی هواست.

جمالی نژاد، افزود: شهرهایی نیز هستند که دیگر نامی از آن‌ها باقی نمانده است؛ در مقابل، شهرهایی وجود دارد که همواره پویا و زنده هستند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان این‌که شهرهای سالم، بهترین شهرها هستند، اظهار کرد: زمانی شهرهای سبز و دوستدار محیط زیست، سالمند، کودک و غیره در کشور مطرح شد که تمامی این عناوین، جایگاه ارزشمندی دارند.

ور در ادامه با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه‌ شهر اسلامی، افزود: مفاهیم عناصر شهر اسلامی و سبک زندگی نیز در این دبیرخانه مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha