اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در مساجد آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3867867
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در مساجد آذربایجان‌شرقی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، اجرای ۱۵۰ نوبت طرح «شنبه‌های کتاب» کانون‌های مساجد استان را نشان از استقبال گرم از این طرح و گامی نو برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست.

اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در مساجد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز، 10 دی‌ماه در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی ـ هنری با اشاره به اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان، اظهار کرد: تاکنون ۱۵۰ نوبت از این طرح در سطح کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اجرا شده است و خوشبختانه با استقبال عموم علاقه‌مندان، نوجوانان و نمازگزاران مواجه شده است.

وی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه، رونق‌بخشی به کتابخانه‌های مساجد، احیای نقش این کتابخانه‌ها در ارتقای سرانه مطالعه و تعیین روش صحیح کتابخوانی متناسب با نیازها را از جمله اهداف برگزاری طرح «شنبه‌های کتاب» عنوان کرد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این طرح جذاب، طی زمان کوتاه، ضمن معرفی اجمالی کتاب، جهت انگیزه‌بخشی برای مخاطبان، گزیده‌ای از آن توسط امام جماعت، مربیان، مؤلفان یا یک فرد توانمند و علاقه‌مند به کتاب برای عموم حاضران قرائت می‌شود.

محمدپور، تصریح کرد: هم‌اکنون از مجموع کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، ۲۵۲ کانون دارای کتابخانه و قرائتخانه هستند که فعالیت فرهنگی و کتابخوانی از جمله طرح «شنبه‌های با کتاب» خود را در سامانه «بچه‌های مسجد» به ثبت می‌رسانند.

انتهای پیام
captcha