«حجاب و صبر» از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(س) بود
کد خبر: 3868211
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

«حجاب و صبر» از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(س) بود

گروه معارف ــ مدرس حوزه و دانشگاه، با تأکید بر لزوم الگو گرفتن بانوان از حضرت زینب(س)، گفت: امر حجاب و صمیمیت با خانواده از ویژگی‌های بارز آن حضرت(س) بوده و پسندیده است که بانوان ادامه‌دهنده راه آن بانوی بزرگوار باشند.

«حجاب و صبر» از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(س) بود

حجت‌الاسلام رحیم همزبان، این مدرس حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر لزوم الگو گرفتن بانوان از حضرت زینب(س)، گفت: امر حجاب، صبر و صمیمیت با خانواده از ویژگی‌های بارز حضرت(س) بوده و پسندیده است که بانوان ادامه‌دهنده راه آن بانوی بزرگوار باشند.

وی اظهار کرد: حضرت زینب(س) دارای جایگاه والایی هستند، به طوری که امام سجاد حضرت(س) را عالمه غیرمعلمه خطاب کرده بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به القاب حضرت(س) نیز بیان کرد: ایشان القاب فراوانی دارند از جمله عقیله بنی‌هاشم، عالمه غیرمعلَّمه، عارفه، موثّقه، فاضله، کامله، عابده آل علی، امینةاللّه، نائبةالزهرا، نائبةالحسین، عقیلة النساء، شریکة الشهداء، بلیغه، فصیحه و شریکةالحسین.

حجت‌الاسلام همزبان دلیل نام‌گذاری روز ولادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستار را محبت‌های عاطفی این حضرت به تمام اعضای خانواده و مراقبت از آن‌ها در طول سالیان متمادی عنوان کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه، با اشاره به نقش حضرت(س) در واقعه کربلا نیز گفت: اگر یک بخش این واقعه شهادت امام حسین(ع) باشد، بخش دیگر حضرت زینب(س) است که بعد از امام حسین(ع) سرپرستی این واقعه را عهده‌دار شدند.

انتهای پیام
captcha