«أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ؟»/ به یاد سردار نصر بخوانید
کد خبر: 3868518
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
واکنش جامعه هنری به شهادت سردار سلیمانی؛

«أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ؟»/ به یاد سردار نصر بخوانید

گروه هنر ــ در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید اسلام به دست ارتش تروریستی آمریکا جمعی از مدیران و اهالی هنر هم با صدور بیانیه‌ها و پست‌هایی در فضای مجازی با عزای عمومی ملت ایران همراه شدند.

به گزارش ایکنا، در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی سردار رشید اسلام، مسئولان فرهنگی و جامعه هنری نیز همانند سایر اقشار جامعه با ارسال پیام‌های تسلیت با ملت ایران همراه شدند. بخشی از پیام‌های تسلیت و واکنش‌های اهالی هنر را در زیر می‌خوانید. 

وزیر ارشاد: ذرات مطهر خون پاک حاج قاسم جان تازه‌ای به مقاومت اسلامی می‌دهد

در متن پیام سید عباس صالحی آمده است: مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام و سرباز ولایت و یاور امت، حاج قاسم سلیمانی موجب تاسف و حسرت عمیق شد.

حاج قاسم سلیمانی که از یادگاران دوران دفاع مقدس بود، با اخلاصی کم نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع از کیان این سرزمین الهی و امنیت مردم ایران پرداخت و پس از سال‌ها مبارزه و حضور در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌های منطقه، در پی حمله جنایتکارانه تروریسم دولتی امریکایی به یاران شهیدش پیوست. ذرات مطهر خون پاک او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد.

اینجانب شهادت این الگوی مجسم اخلاص، شجاعت و انسانیت را به محضر حضرت، ولی عصر روحی و ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال برای سردار محبوبمان شهید سلیمانی علو درجات و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برای خانواده معزز و بازماندگان او صبر و اجر مسئلت دارم.»

علی عسکری: آمریکا شکست‌های بیشتری را تجربه خواهد کرد

علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما در پیامی‌ به مناسبت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: آمریکا شکست‌های بیشتری را تجربه خواهد کرد و این جنایت، فرآیند افول و فروپاشی قدرت آمریکا را سریع‌تر خواهد کرد.
متن پیام دکتر علی عسکری به مناسبت شهادت سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به این شرح است:
ﺑﺴﻢ رب اﻟﺸﻬﺪاء و اﻟﺼﺪﻳﻘﻴﻦ
«شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، همه مستضعفان و آزادگان جهان اسلام و ملت بزرگ ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌رزمان او در سپاه قدس و خانواده ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.
شهید قاسم سلیمانی قهرمان و مجاهد پرافتخار و بزرگ دوران دفاع مقدس، جبهه مقاومت و مجاهد بین‌المللی بود که نقش اصلی را در اضمحلال و شکست داعش وابسته به آمریکا، این شیطان بزرگ، صهیونیسم و همپالکی‌های منطقه‌ای آن در عراق و سوریه داشت و محل کینه و عداوت شیطان بزرگ بود. اگرچه شهادت آرزوی دیرینه شهید سلیمانی عزیز بود، اما آمریکا و رئیس جمهور جنایتکارش، مسئول اصلی این جنایت تروریستی دولتی است و باید پاسخگوی این جنایت ضدبشری در قبال ملت ایران و ملت عراق باشد.
سردار قاسم سلیمانی محبوب قلوب ملت ایران و مردم ستم‌دیده و مظلوم جبهه مقاومت بود.
شهادت او در کنار ابومهدی المهندس، فرمانده شهید حشدالشعبی عراق در ارتقای توانمندی جبهه مقاومت تاثیرگذار خواهد بود و ملت عراق در کنار ملت ایران نیز انتقام خود را از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت.
این حادثه خباثت‌آلود و جنایتکارانه نقطه عطف تاریخی در اوج‌گیری مبارزات ضدآمریکایی در منطقه خواهد بود؛ آمریکا شکست‌های بیشتری را تجربه خواهد کرد و فرآیند افول و فروپاشی قدرت آمریکا را تسریع خواهد کرد.»
 
بیانیه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس
 
بسم الله الرحمن الرحیم
و من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا
 
حق هم همین بود که پایان کار سردار جان های پاک و خالص، فرمانده قهرمان و پیشتاز جبهه بزرگ مستضعفان، عزیز دل و آرام جان مظلومان جهان، و دشمن سرسخت و خستگی ناپذیر شیطان بزرگ؛ حاج قاسم سلیمانی دلاور به نوشیدن جام شیرین شهادت ختم شود، و لحظه شهادتش به عنوان نقطه عطف تاریخ مقاومت، آغاز مسیر هموار پیروزی نهایی جبهه اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) بر جبهه کفر و نفاق را باعث گردد.
بی تردید دیری نخواهد پایید که ندای لا اله الا الله و محمدا رسول الله بر فراز جهان به ویژه بر بلندای کاخ سپید و سیاه ظلم و خباثت طنین بیاندازد و به یاری حضرت حق (جل و علی) و هدایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه)، و فرماندهی نایب پاک و عارفش رهبر معظم انقلاب اسلامی،  حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) مقدمات ظهور موفور السرور منجی عالم بشریت فراهم گردد.
انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، به عنوان بخشی از جبهه قدرتمند و جهانی مقاومت و به نمایندگی از سوی دست اندرکاران، هنرمندان، و سینماگران انقلاب و دفاع مقدس ضمن تبریک و تسلیت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و عزیز شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای گرانقدر این جبهه، بر ادامه راه پرفیض و پر صلابت آنان تاکید کرده، از خداوند بزرگ برای امت اسلام، مردم قهرمان ایران، و مستضعفان جهان صبر و پایداری روزافزون را مسئلت می نماید.
 
ابراهیم حاتمی‌کیا: بارها با عطش او را در آغوش کشیدم
 
ابراهیم حاتمی‌کیا از سینماگران صاحب نام کشورمان در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پیام تسلیتی را منتشر کرد.
در متن پیام تسلیت حاتمی کیا آمده است:
هوالمحبوب
بارها با عطش او را در آغوش کشیدم و وقت جدایی خودم را تشنه‌تر دیدم.
راستی چه خلعتی جز شهادت برای او زیبنده بود، ولی از محضر شهدا اجازه می‌خواهم بگویم، حاج قاسم سلیمانی نامی است که هر پیشوند و پسوندی در کنار نامش اضافه جلوه می‌کند. حاج قاسم سلیمانی یعنی همه این القاب.
یادش جاودانه باد.
سرباز کوچکش، ابراهیم حاتمی‌کیا

پیام تسلیت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس

پیام تسلیت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس در پی شهادت سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی.

بسم رب الشهداو الصدیقین

«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ﴿۲۳﴾
از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند (۲۳)»

«شهادت سرداررشید و پرافتخار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی ارزوی چندین و چند ساله وی را محقق کرد و سرانجام وی را به جمع یاران سفرکرده و همرزمان شهیدش رساند.

بی‌شک حیات طیبه این شهید والامقام که سراسر مجاهدت و رشادت در سخت‌ترین صحنه‌های نبرد و رویارویی با دشمنان انسانیت و بشریت بود می بایست با پایانی خونین به پایان می رسید و جامه ای جز لباس سرخ گون شهادت زیبنده قامتش نبود.

انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس به نمایندگی جمعی از هنرمندان و فعالان تئاترمقاومت کشور ضمن محکومیت شدید این حرکت تروریستی آمریکای جنایتکار، شهادت فرمانده مقتدر و محبوب سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی را محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه الله) خانواده و بیت شریف و نستوه ایشان و ملت مقاوم ایران اسلامی و جمیع دوستداران و ارادتمندان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت عرض کرده و بر ادامه راه ایشان در عرصه‌های گوناگون خصوصاً جبهه فرهنگ و هنرمتعهد و ارزشی تاکید می‌‌کند.

رجاءواثق داریم که خون مجاهدان و جان برکفان جبهه مقاومت اسلامی زوال بیش از پیش نظام سلطه و استکبار جهانی را به همراه خواهد داشت و براین باوریم که با ظهور دولت جهانی حضرت صاحب الامر(عج) تقاص جنایات خونین و ننگین اصحاب الشیطان و مثلث شوم عبری غربی عربی گرفته خواهد شد.... أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ ؟»

پیام تسلیت دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد

در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به دست ارتش تروریستی آمریکا دفتر امور موسیقی پیامی به این شرح صادر کرد.

باسم رب الشهداء والصدیقین

«شهادت فرمانده رشید و پرافتخار سپاه اسلام، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نماد درخشان تداوم خط سرخ حق پرستی و مسیر سربلند جبهه مقاومت و فداکاری برای رهایی مظلومان هستی از ظلم و تباهی است.

دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان ایران عزیز، همراه ملت شریف و نستوه ایران عزیز، داغدار این واقعه دردناک هستند. ضمن تسلیت و تعزیت این حادثه دردناک، بدین وسیله اعلام می نماید که کلیه ی اجراهای صحنه ای مرتبط با این هنر مردمی، با توجه به سه روز عزای عمومی اعلام شده، برگزار نمی‌شود.»

حسین انتظامی: پایان عمر سردار سلیمانی، جز با شهادت از شکوری خدا بعید بود

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در پیامی شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. او در صفحه شخصی خود نوشت.

«پایان عمر سردار سلیمانی، جز با شهادت از شکوری خدا بعید بود. با خاتمه جنگ‌تحمیلی، در باغ شهادت بسته شد؛ اما نه برای مجاهدان واقعی و مخلص که باید اجرشان را می‌ستاندند. خدا نشان داد که برای «و منهم من ینتظر» حساب خاص دارد.»

حبیب ایل بیگی: شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شكل است

حبیب ایل بیگی؛ قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی به دست ارتش تروریستی آمریکا در صفحه شخصی خود پیامی بدین شرح نوشت. «شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیك شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شكل است. شهادت مرگی از راه كشته شدن است، كه شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن ((فی سبیل الله))انتخاب می كند. یعنی شهید در راهی كشته می شود كه هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است كه به تعبیر پیامبر((ص)) شریفترین و بالاترین نوع مردن است (اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ)و علی(ع) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند.(اَكْرُمُالمُوًتِ اَلْقُتْلُ)»

عزت‌الله ضرغامی: به زودی شاهد طوفان این وصل خواهیم بود

عزت‌الله ضرغامی، مدیرعامل سابق سازمان صدا و سیما در صفحه شخص خود آورده است: «امروز قهقهه‌ مستانه شهدایی که امام (ره) از شادی وصلشان فرمود، شنیدنی‌ترین صدای عالم است!

صحنه استقبال سرداران شهید دفاع مقدس از حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس هم زیباترین صحنه این ساعات است!
مرد مردستان طه به شوق قدیمی‌اش رسید.
به زودی شاهد طوفان این وصل خواهیم بود. انشاالله»

مجید مجیدی: لباس زیبای شهادت زیبنده او بود

مجید مجیدی در پیامی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی گفت: «شهادت شجاعانه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و رجعت روح والایشان به درگاه ابدیت را تبریک و تسلیت عرض می‌‌کنم .

به راستی در این وانفسا زیبنده ترین لباسی که بر تن ایشان می توانست مزین شود و قامت بگیرد ، لباس زیبای شهادت بود . یادش گرامی و نامش بلند باد که در سرتاسر عمر پر برکتشان همواره ضربان قلبش برای ایجاد امنیت در کشور پهناور ایران اسلامی تپید و مانند سربازی بی‌ادعا ذره‌ای از هدف متعالی‌اش پا پس نکشید.
بدون شک خون مطهر ایشان پایمال نمی‌شود و از برکت این عروج، فانوس پر فروغی روشن می‌شود که تاثیر چشمگیری خواهد داشت بر قدرت یافتن و شکوفایی ایران اسلامی.»

مسعود ده‌نمکی: عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است

مسعود ده‌نمکی در صفحه شخصی خود نوشت: «باید دید آمریکا چه چیزی از دست داده که حاضر به انجام این ترور شده است؟ مطمئناً خون شهید سلیمانی پایمال نخواهد شد و پیش درآمد اتفاقات مهمی خواهد بود.
عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است
دادن سر، نه عجب
داشتن سر عجب است
»

مجتبی فرآورده: مردان بزرگ را نمی‌توان با تمام ابعاد وجودی‌شان شناخت 
 
مجتبی فرآورده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «23 نفر» به کارگردانی مهدی جعفری که فیلمبرداری آن سال گذشته با حضور سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی کلید خورده بود، گفت: معمول این است که مردان بزرگ را نمی‌توان با تمام ابعاد وجودی‌شان شناخت. درباره سردار سلیمانی هم فکر می‌کنم هر کسی، بخش اندکی از خصوصیات این مرد بزرگ را دریافته است. سردار سلیمانی تنها به‌عنوان یک فرمانده نظامی مطرح نبود، او یک جامعه‌شناس بود، یک مرد اهل فکر بود، مستند به تصاویری که بارها از ایشان دیدیم و یا نقل قول کسانی که ارتباط نزدیک‌تری داشتند، ایشان اهل مطالعه بود، رمان‌های روز دنیا را می‌خواند، با ادبیات روز دنیا سروکار داشت. کسی بود که جدای از اینکه از منبع غنی تفکر شیعه تغذیه می‌کرد، با دیگر افکار هم آشنایی کامل داشت.آنچه برای ما به یادگار ماند، افتخار بزرگی بود که در زمان آغاز فیلمبرداری فیلم 23 نفر نصیب‌مان شد و این فیلم با حضور ایشان کلید خورد. مناسبتش هم این بود که بچه‌هایی که قرار بود فیلم روایت سرگذشت آن‌ها باشد، در زمان جنگ فرمانده‌شان همین حاج قاسم بود و او بود که اجازه حضور این نوجوانان در میدان جنگ را نمی‌داد و هریک به لطایف‌الحیلی توانستند خود را به میدان جنگ برسانند. تهیه‌کننده فیلم سینمایی «23 نفر» افزود: حضور حاج قاسم در آغاز فیلمبرداری 23 نفر یکی از نقاط عطفی بود که نه فقط برای فیلم ما که برای کلیت سینمای ایران رقم خورد و به‌واقع گمان نمی‌کردیم با چنین فاصله اندکی و به این زودی ایشان را از دست بدهیم. آنچه به‌صورت ویژه مورد نظرشان بود، بیشر این بود که آنچه در 8 سال دفاع مقدس به‌دست آوردیم و امروز تبدیل به گنجینه تاریخی یک ملت شده است را پاس بداریم و تا می‌توانیم در ارائه بخش‌های مهجور و مغفول مانده این دوران قدم برداریم. با ضایعه‌ای که امروز در کشور ما و فضای مقاومت در منطقه رقم خورد، باید کمی صبوری کنیم تا بتوانیم به تمامی ابعاد وجودی این مرد بزرگ اشراف پیدا کنیم.
 
علی ملاقلی‌پور: سلام شهیدان مهدی باکری و احمد کاظمی بر تو باد
علی ملاقلی‌پور، کارگردان سینما در صفحه شخصی خود نوشت:
بازگشت همه به سوی اوست .
سرنوشت مقلدان خمینی چیزی جز شهادت نیست.
مطمئنا شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌گیرند.
سلام شهیدان مهدی باکری و احمد کاظمی بر تو باد.  چشمتان روشن.
 
مریلا زارعی: رنجِ فقدانِ این مرد بزرگ آوردگاهی است که ما را با هر غیر حقی بیگانه خواهد کرد

مریلا زارعی بازیگر سینما  نوشت: «زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است (شهید سید مرتضی آوینی) شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی مصادف با سحرگاه جمعه در ایام تولد حضرت زینب و در آستانه ایام فاطمیه بار دیگر به ما مردم روزمره نشان داد که شهادت، پاداش خداوند به او پس از یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر در این دنیا بود و همنشینی با برادران شهیدش و اولیا الهی در سرای باقی برای او قطعاً گواراتر. رنجِ فقدانِ این مرد بزرگ آوردگاهی است که ما را با هر غیر حقی بیگانه خواهد کرد.

حامد عنقا: تبلور غیرت شیعه بود
حامد عنقا نوشت: حاج قاسم سلیمانی به راستی تبلور غیرت شیعه بود و دل هر ایرانی به ایستادگی و استقامت او قرص و محکم و مغرور. هیچ پایانی بر داستان پرشکوه و پرعشق وی جز شهادت نمی‌شد تصور کرد. نامش بر بلندای افتخارات سلسله‌ی بزرگمردان و جوانمردان جهان جاودانه خواهد درخشید و محشور است با اربابش حسین بن علی. خوشا به سعادت او هزار افسوس و تسلیت به ما. 

سرباز کوچکش حامد عنقا

حسین پاکدل: ترور مسئولین عالیرتبه‌ یک حکومت پیشبرد یک نقشه است

حسین پاکدل نوشت: یک: بر اساس تمام تعاریف پذیرفته شده در حوزه‌ی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل قاسم سلیمانی کشته نشده، بلکه ترور شده. موافق او باشید یا نباشید.
دو: اهمیت پذیرفتن واقعیت قبلی در این است که ترور به دلیل دستیابی به نتایج، اهداف و اقداماتی صورت می‌پذیرد که برای آن فکر شده و به خاطر آن تمهیداتی فراهم آمده است
سه: ترور مسئولین عالیرتبه‌ یک حکومت توسط حکومت دیگر در یک کشور ثالث، پیش از آنکه یک اقدام تلافی‌جویانه قلمداد شود، یک عمل تحریک‌آمیز برای ایجاد واکنش‌های پیش‌بینی شده و پیشبرد یک نقشه است.
چهار: اگر به تهدید آمریکائی‌ها مبنی بر حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران توجه کنید و فقط ده درصد احتمال آن را بدهید، متوجه خواهید شد که ما ممکن است در آستانه‌ی یک مصیبت بزرگ ملی قرار گرفته باشیم. بهتر است سطح منازعات کنونی را در اندازه‌ی یک بزن و بگیر معمولی کاهش ندهیم. واکنش‌های تند و عصبی و رجزخوانی‌های سیاسی ممکن است تا چند نسل پس از ما را گرفتار مصیبت کند و این مصیبت، جشن و پایکوبی همسایگان ایران را به همراه خواهد داشت. نه فقط اسرائیل و عربستان، که حتا عراقی‌ها را که به اعتقاد من در ترور قاسم سلیمانی با آمریکایی‌ها همکاری تام و تمام داشته‌اند.

امیرعباس ربیعی: و چه خوب فهمید مسیرش را...
 
امیرعباس ربیعی، کارگردان فیلم «لباس شخصی» نوشت: «شرط شهید شدن شهید بودن است و چه خوب فهمید مسیرش را... خوب فهمید دنیا مزرعه آخرت را...و سخت‌ترین زراعت‌ها؛ مقاومت است و شهادت بالاترین سود آن...چه باک؛ وقتی خدا مشتری توست!
سر خم می سلامت شکند اگر سبویی...شهادت مبارک سردار. #انتقام سخت»

علی‌رام‌ نورایی بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه شخصی خود در رابطه با شهادت حاج قاسم سلیمانی آورده است؛ «چه روزهایی در پیش است و چه سرنوشتی خواهند داشت دشمنانت.»

احسان علیخانی در واکنش به شهادت حاج قاسم سلیمانی نوشت: «سالها او می‌جنگید و ما خواب بودیم تا این‌که ما خواب بودیم و او شهید شد.

نفیسه روشن در واکنش به شهادت سردار سلیمانی نوشت: «شخصیت نترس ایشون رو دوست داشتم! یادم نمیره زمان کابوس (داعش) چشم‌ها به قدرت سردار سلیمانی بود.

حسین فرحبخش تهیه کننده سینما در صفحه شخص خود نوشت: «شهادت كار مردان خداست.»

مجید واشقانی بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه شخصی خود نوشت: «سردار شهادت مبارک.»

نیوشا ضیغمی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: «چقدر تنهاتر شدیم حاج قاسم، بزرگ مرد، شهادتت مبارک.»

محمد‌مهدی عسگر‌پور نیز با ذکر این جمله «بدانسته فلك را درگشايى...» چنین با این سوگ عمومی همراه شده است.

لیلا اوتادی بازیگر سینما و تلویزیون نیز در پیامی آورده است؛ «مرد سیاسی محبوب دلها که پشت میز نبود و به جای حرف در میادین جنگ عمل می‌کرد. در زندگی پرافتخار شما همین بس که چهره سیاه داعش را از جهان پاک کردی. بخواب سردار خسته بودی که در پروازت هر کسی دست داشت روحش ناآرام و لعن و نفرین تمامی مردم خاور میانه و جهان دنبالش.»

علیرضا شجاع نوری در صفحه شخصی خود نوشت: امروز هیچکس خوشحال نیست جز خودش.

محمدحسین مهدویان در عالم رازی هست که جز با پیام خون فاش نمی‌شود...

سیدمحمود رضوی انالله و اناالیه راجعون. شهادت هنر مردان خداست. 

سیاوش حقیقی شهادتت، گوارای وجود #انتقام_سخت.

آزیتا موگویی از سوی توییم و به سوی تو بازمی‌گردیم #قاسم_سلیمانی.

منصور لشکری قوچانی شهدا زنده‌اند... شهادت سردار سلیمانی برای تمام عدالت‌خواهان جهان سخت و جانکاه است.

بهنوش بختیاری شجاعت راه و سرنوشت مردان خداست در راه عقیده رفتن مرد می‌خواهد... چه در خیابان چه در جبهه جنگ. حاج‌قاسم خجسته باد این افتخار، گوارای وجودت این شهادت و شهامت.
امین زندگانی در بهت فرو می‌رویم از حماقت این همه احمق‌های بزرگ.

کمال تبریزی به یاد سردار نصر بخوانیم.

محمدحسین قاسمی گرگ‌ها خوب بدانند در این ایل غریب، گرچه پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز...

لیندا کیانی مردی که جان داد تا جان مردم آرام بگیرد...

دانیال عبادی برای ایران رفتینو .. برای ایران جنگیدینو…برای ایران شهید شدید.

خسرو احمدی اولین باری که دیدمتون از شیر مردیتون کلی لذت بردم. روحتون قرین رحمت خدا باشه. دلاوری بودی و هستی. شهادتت مبارک.

محمدرضا گلزار تسلیت به مناسبت شهادت قهرمان ملی.

منصور سهراب‌پور شجاعت راه و سرنوشت مردان خداست. در راه عقیده رفتن مرد می‌خواهد؛ چه در خیابان چه در جبهه جنگ.

انتهای پیام
captcha