رسانه‌های جهان در دومین روز شهادت سردار مقاومت
کد خبر: 3868836
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
ایکنا گزارش می‌دهد؛

رسانه‌های جهان در دومین روز شهادت سردار مقاومت

گروه بین‌الملل ــ اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی در عراق بلافاصله به تیتر اول رسانه‌های جهان تبديل شد و واکنش‌ها و تحلیل‌های مختلفی را در پی داشت که همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های جهان در دومین روز شهادت سردار مقاومتبه گزارش ایکنا؛ نگاهی به منابع خبری جهان در دومین روز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی نشان می‌دهد که این رسانه‌ها همچنان در تیترهای اصلی خود به درج اخبار و تحلیل‌های مربوط به این حادثه تروریستی پرداخته و گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند.

 

الجزیره و دیدار رهبر انقلاب با خانواده سردار سلیمانی

رسانه‌های جهان در دومین روز شهادت سردار مقاومت

در همین راستا یکی از تیترهای اصلی پایگاه خبری «الجزیره نت» به ترور سپهبد سلیمانی و دیدار رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای (مد ظله العالی) با خانواده سردار سلیمانی و وعده ایران برای انتقام شدید از آمریکایی‌ها اختصاص داده و با این تیتر که «کمی صبر کنید تا جسد آمریکایی‌ها را ببینید» آورده است که شورای عالی امنیت ملی ایران تهدید کرده انتقام سختی خواهد گرفت که همه منطقه خاورمیانه را شامل خواهد شد.

ویدئوی لحظه هدف قرار دادن سردار در اسکای نیوز

رسانه‌های جهان در دومین روز شهادت سردار مقاومت

 

پایگاه خبری «اسکای نیوز» امارات یکی از تیترهای اصلی خود را به ویدئویی در هدف قرار گرفتن خودروی شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص داده است.

تحلیل واکنش‌ مقاومت در عربی 21

رسانه‌های جهان در دومین روز شهادت سردار مقاومت

این در حالی است که پایگاه خبری «عربی 21» مصر نیز بیشتر تیترهای اصلی صفحه امروز خود را به شهادت سردار سلیمانی و واکنش رسانه‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به این موضوع اختصاص داده و به تحلیل مواضع رسمی برخی سران عربی و گروه‌های مقاومت منطقه به شهادت سردار سلیمانی پرداخته است.

آناتولی و مرد مأموریت‌های سخت

رسانه‌های جهان در دومین روز شهادت سردار مقاومت

بخش عربی خبرگزاری آناتولی نیز چند تیتر اصلی خود را همچنان به شهادت سپهبد سلیمانی اختصاص داده و از وی به‌عنوان مرد مأموریت‌های سخت یاد کرده است.

رویترز: تهران ترور سردار سلیمانی را اقدام جنگی می‌داند

رسانه‌های جهان در دومین روز شهادت سردار مقاومت

بخش عربی پایگاه خبری «رویترز» نیز در تیتر اصلی خود با اشاره به اینکه واشنگتن 3 هزار نیروی اضافی به منطقه خاورمیانه اعزام می‌کند، در تحلیلی آورده است که تهران اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی به‌ عنوان یکی از شخصیت‌های محبوب ایران را یک اقدام جنگی می‌داند که اوضاع منطقه را به انفجار می‌کشاند.

شرح گزینه‌های واکنشی ایران در رأی الیوم

رسانه‌های جهان در دومین روز شهادت سردار مقاومت

پایگاه خبری «رأی الیوم» نیز چندین تیتر اصلی خود را به موضوع حمله آمریکا به خودروی مقامات حشد الشعبی و شهادت سردار سلیمانی اختصاص داده و در مقاله‌ای تحلیلی به قلم «عبدالباری عطوان»، تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر رأی الیوم، نحوه پاسخگویی ایران به این گستاخی آمریکا را تشریح کرده است.

عطوان در این تحلیل عملیات در تنگه هرمز و هجمه الکترونیکی علیه زیرساخت‌های اصلی آمریکا هم‌پیمانانش را از جمله این گزینه‌ها می‌داند.

روسیا الیوم: پاسخ اقدام نظامی، نظامی است

رسانه‌های جهان در دومین روز شهادت سردار مقاومت

پایگاه خبری «روسیا الیوم» نیز به انتشار گفت‌‌‌‌وگوی سفیر ایران در سازمان ملل پرداخته و آورده است که مجید تخت روانچی در این گفت‌وگو تأکید کرد که پاسخ به اقدام نظامی فقط با عملیات نظامی خواهد بود.

اسپوتنیک: آیا ترامپ با ترور قاسم سلیمانی قانون را نقض کرد؟

رسانه‌های جهان در دومین روز شهادت سردار مقاومت

پایگاه خبری «اسپوتنیک» روسیه با اختصاص یکی از تیترهای اصلی خود با عنوان اینکه «آیا ترامپ با ترور قاسم سلیمانی قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است» آورده که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از اقدام این کشور در حمله هوایی به خودروی حشد الشعبی و ترور سردار سلیمانی انتقاد و این اقدام را حرکتی در جهت تشدید خشونت توصیف کرد.

گزارش‌ها حاکی است که بیشتر مطالب رسانه‌های انگلیسی‌زبان در این باره بر موضوعاتی همچون واکنش مردم و نظام ایران به این اقدام و نیز عواقب آن برای آمریکا، جهان و منطقه تمرکز دارد و این رسانه‌ها دیروز مطالبی در این باره منتشر کردند که بدین شرح است:

یورونیوز و واکنش جهانی به ترور قاسم سلیمانی

در حال تکمیل// با رسانه‌های جهان در دومین روز شهادت سردار مقاومت

یورونیوز به واکنش‌های مختلف در سطح جهانی از جمله در آمریکا به ترور سردار سلیمانی اشاره کرده و می‌نویسد: در ایالات متحده سیاستمداران دموکرات و جمهوری‌خواه نظری کاملاً متفاوت در این باره دارند،‌ به طوری که دموکرات‌ها این اقدام ترامپ را نسنجیده و باعث بالا رفتن تنش‌ها در سطح منطقه ارزیابی می‌کنند اما جمهوری‌خواهان آن را تحسین می‌کنند.

سی‌ان‌ان: قاسم سلیمانی که بود؟

ی

 

شبکه خبری سی‌ان‌ان در مطلبی درباره سردار سلیمانی وی را قهرمانی محبوب،‌ شجاع و کاریزماتیک در ایران توصیف و دیدگاه‌های افراد مختلف از جمله برخی مقامات آمریکایی را درباره او ذکر می‌کند.

فرانس 24 و هراس آمریکا از پیامدهای ترور قاسم سلیمانی

ی

این شبکه خبری در مطلبی با اشاره به هراس آمریکا از عواقب ترور فرمانده ارشد ایرانی،‌ از تصمیم واشنگتن برای اعزام سه هزار تا سه هزار و پانصد نیروی جدید به منطقه خبر می‌دهد.

الجزیره: ایرانی‌ها داغدار سردار سلیمانی

ی

شبکه قطری الجزیره انگلیسی با انتشار تصاویری از عزاداری و تظاهرات مردم ایران در پی شهادت سردار سلیمانی،‌ به واکنش مردم و مقامات ایران پرداخته است.

گاردین: ترور قاسم سلیمانی به ضرر ترامپ تمام می‌شود

ی

 

این روزنامه در مطلبی با اشاره به فرهنگ شهادت در ایران نوشت:‌ ترور سلیمانی به احتمال زیاد نه تنها آن طور که ترامپ می‌گوید ضربه مهلکی نخواهد بود،‌ بلکه ایرانی‌ها را علیه آمریکا متحدتر می‌کند.

لس‌آنجلس تایمز:‌ قتل سلیمانی،‌ یکی از بزرگ‌ترین قمارهای ترامپ

ی

 

این روزنامه دستور ترامپ برای ترور سردار سلیمانی را یکی از بزرگ‌ترین قمارهای رئیس‌جمهور آمریکا توصیف کرده که باعث تشدید تنش‌ها و اعزام تعداد بیشتری از نیروهای آمریکایی به منطقه خاورمیانه، علی‌رغم صحبت‌های قبلی ترامپ مبنی بر خروج این نیروها، خواهد شد.

نیویورک تایمز: درباره ترور ژنرال ایرانی چه چیزی لازم است بدانیم؟

ی

به نوشته این روزنامه ترور سردار سلیمانی در بغداد می‌تواند عواقبی جدی نه تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان داشته باشد.

 

انتهای پیام
captcha