ویژه‌نامه اینترنتی ۱۹ دی منتشر شد
کد خبر: 3870313
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

ویژه‌نامه اینترنتی ۱۹ دی منتشر شد

گروه جامعه ــ همزمان با فرارسیدن سالروز قیام تاریخی مردم قم علیه رژیم شاهنشاهی، ویژه‌نامه اینترنتی ۱۹ دی در پایگاه اینترنتی حوزه‌نت در ۵ بخش اصلی و بیش از ۲۵ مطلب، به‌روزرسانی و منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ ۱۹ دی سالروز قیام خونین مردم قم است؛ همان روزی که در تاریکی استبداد و ستم روزنه‌ها را به سوی روشنایی گشود و روند انقلاب را به گونه‌ای شکل داد که طومار دو هزار و پانصد ساله نظام شاهنشاهی در مدت زمان کوتاهی در هم پیچیده شود. این روز بزرگ و به یاد ماندنی را گرامی می‌داریم و بر شهیدان و ایثار گران این حماسه جاوید درود می‌فرستیم.

بر همین اساس و همزمان با فرارسیدن سالروز قیام تاریخی مردم قم علیه رژیم شاهنشاهی، ویژه‌نامه اینترنتی ۱۹ دی در پایگاه اینترنتی حوزه‌نت در ۵ بخش اصلی و بیش از ۲۵ مطلب، به‌روز و منتشر شد.

در ابتدای این ویژه‌نامه می‌خوانیم: «حادثه‌ای که مشعل انقلاب را روشن ساخت و عامل شتاب‌زای انقلاب گردید، انتشار مقاله‌ای توهین آمیز نسبت به امام خمینی(ره) در سالروز کشف حجاب با امضای مستعار احمد رشیدی مطلق در ۱۷ دی ماه ۵۶ بود. شاه برای گروه‌های چریکی که گاه دست به عملیات تروریستی می‌زدند یا گروه‌های روشن فکری که اغلب با لحن تمسخر آمیزی از آن‌ها سخن می‌گفت اهمیت زیادی قایل نبود و از میان نیرو‌های مخالفش تنها از آیت الله خمینی واهمه داشت.

بدین جهت مبارزه با ایشان را با دستور تهیه و انتشار مقاله مذکور به منظور تحقیر و بی اعتبار کردن ایشان آغاز کرد. رژیم شاه با این اقدام وارد مهلکه‌ای آن چنان خطرناک شد که وسعت دامنه و عظمت ابعاد آن موجب در هم شکستن پایه‌های نظام شاهنشاهی در ایران گردید. اولین بازتاب انتشار مقاله مذکور، در مرکز انقلاب - قم - منعکس گردید. در روز انتشار مقاله، هنگامی که کامیون حامل روزنامه‌های اطلاعات برای قم و اصفهان از دروازه قم وارد این شهر می‌شد، مردم قم که از پیش، خبر انتشار مقاله را از تهران شنیده بودند به کامیون هجوم برده، روزنامه‌ها را به آتش کشیدند. فردای آن روز (۱۸ دی ماه)، طلاب کلاس‌های درس را تعطیل کرده و در مسجد اعظم دست به تجمع زدند. طی این روز زد و خورد‌های پراکنده‌ای رخ داد، ولی حرکت اصلی مردم در روز ۱۹ دی شکل گرفت.»
 
انتهای پیام
captcha