شهادت سردار سلیمانی زنده بودن انقلاب را به رخ جهان کشید
کد خبر: 3870473
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

شهادت سردار سلیمانی زنده بودن انقلاب را به رخ جهان کشید

گروه سیاست و اقتصاد ــ‌نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این‌که سردار سلیمانی ذوب در انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی، اهل تدبیر و شجاعت بود و شهادت این سردار سرافراز، زنده بودن انقلاب را به رخ جهان کشید و نشان داد که انقلاب زنده است.

شهادت سردار سلیمانی زنده بودن انقلاب را به رخ جهان کشیدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز پنجشنبه، 19 دی‌ماه، در مراسم بزرگداشت سردار سپهبد سلیمانی و همراهان شهیدش در مسجد جامع تبریز، تصریح کرد: آنان در منطقه فسادانگیزی و ویرانگری کردند و نسبت به جمهوری اسلامی ایران، خیانت و توطئه‌های بسیاری به راه‌انداختند که حضورشان را با اقدامات قاطع نیروهای مسلح و سپاه که گوشه آن را نشان دادند، از بین خواهیم برد.

وی با تأکید بر این‌که قدردان همت بازاریان تبریز هستیم که یک روز بازار خود را جهت تجلیل از مقام شهید و فرمانده بزرگ اسلام حتی زودتر از بازار تهران، تعطیل کردند، افزود: آفرین بر شما و بر بازاریان عزیزی که در دوران انقلاب نیز نقش ممتازی داشتند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با بیان این‌که این مجلس باشکوه، با همت و پیشنهاد بازاریان عزیز و با همکاری اقشار مختلف برگزار شده است، افزود: تبریز باید اینگونه باشد و در تمامی مراسم‌ها پیشتازی کند، آفرین بر شما تبریزی‌ها و آذربایجانی‌ها که ما را در قضایای اخیر سربلند کردید، خداوند سربلندتان کند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: هفته گذشته بعد از اعلام شهادت سردار سرافراز اسلام سردار سلیمانی، مردم تبریز بعد از نماز جمعه راهپیمایی باشکوهی را به نمایش گذاشتند که مقام معظم رهبری نیز در منزل شهید سلیمانی به این حضور حماسی مردم تبریز اشاره کردند.

وی با اشاره به این‌که شکوه مراسم تشییع پیکر آن سردار سرافراز را همه دیدند، یادآور شد: تلاش بسیاری کردیم که مراسم تشییع در تبریز هم برگزار شود، تا قسمت‌هایی نیز موفق شدیم، اما بعدا گفته شد تشییع در شهرهای قم، مشهد، اهواز و کرمان موضوعیت دارد، اما اگر در تبریز هم مراسم تشییع برگزار شود، سایر استان‌ها نیز در این خصوص متوقع می‌شوند، ازاین‌رو برگزاری مراسم در تبریز میسر نشد.

وی با بیان این‌که شهادت سردار سلیمانی نیز موجب برکت برای نظام اسلامی شد، گفت: اخلاص، سردار سلیمانی را این‌گونه عزیز کرد، این سردار سرافراز در مسایل داخل کشور اهل حزب و جناح نبود، اما به شدت انقلابی بود و انقلاب و انقلابی گری خط قرمز او بود؛ برخی سعی نکنند که این موضوع را کمرنگ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که سردار سلیمانی ذوب در انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده و به شدت پایبند انقلاب و خط نورانی امام راحل بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی، اهل تدبیر و شجاعت بود و شهادت این سردار سرافراز، زنده بودن انقلاب را به رخ جهان کشید و نشان داد که انقلاب زنده است. دیدیم چه مراسم‌های باشکوهی برای تشییع پیکرش در شهرها برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که جمع شدن آحاد مختلف جامعه، اقشار و گروه‌های مختلف و جناح‌ها زیر تابوت سردار سلیمانی، از دیگر برکات شهادت آن سردار سرافراز بود، افزود: باید قدر وحدتی که به دست آمده را بدانیم و از فرامین مقام معظم رهبری اطاعت محض کنیم.

وی در ادامه با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: یاد جانباختگان مراسم تشییع سردار سلیمانی و همچنین جانباختگان هواپیمای مسافربری را گرامی داشته و تسلیت می‌گوییم.

انتهای پیام
captcha