نیازمند تعدد جشنواره‌های ادبی جوان هستیم
کد خبر: 3870906
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
شهیدزاده:

نیازمند تعدد جشنواره‌های ادبی جوان هستیم

گروه ادب ــ برگزیده مهرواره شعر و داستان جوان سوره با بیان اینکه نیازمند تعدد جشنواره‌های ادبی هستیم، اظهار کرد: نقطه تمایز این رویداد ادبی در قیاس با رقابت‌های مشابه تمرکز بر آثار شاعران و نویسندگان جوان است.

نیازمند تعدد جشنواره‌های ادبی جوان هستیمشیما شهیدزاده، برگزیده شانزدهمین مهرواره شعر و داستان «جوان سوره»، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ظرفیت‌های این رویداد در قیاس با موارد مشابه، گفت: مهرواره شعر و داستان «جوان سوره» به دلیل برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از آیین پایانی بسیار کاربردی و مورد استفاده است و می‌تواند نقش مهمی در کیفیت خلق اثر داشته باشد.

وی افزود: من با داستانک «دلتنگ» در دوره شانزدهم مهرواره شرکت کردم و این به‌ عنوان برگزیده انتخاب شد و این روز‌ها به دلیل اینکه مردم به خلاصه‌نویسی و خلاصه‌خوانی علاقه بیشتری دارند، داستان‌های کوتاه بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد و نویسنده هم باید بتواند در چند سطر مهم‌ترین پیام یا قصه‌اش را بگنجاند و در عین حال بتواند تأثیرگذار عمل کند. «دلتنگ» نیز اثری در حوزه دفاع مقدس بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

این نویسنده جوان در پاسخ به اینکه محدودیت سنی شرکت‌کنندگان تا ۲۵ سال در این رویداد ادبی به کیفیت آثار کمک می‌کند، بیان کرد: اینکه این رویداد ویژه شاعران و نویسندگان جوان است، آن را از سایز جشنواره‌ها و همایش‌های ادبی متمایز می‌کند؛ همچنین حضور پیشکسوتان در مهرواره نیز به واسطه برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از رویداد، امکان خوبی را برای نویسندگان جوان فراهم می‌کند.

شهیدزاده با تأکید بر ورود جدی‌تر نسل جوان به فضای ادبی کشور، گفت: در هفدهمین دوره مهرواره شعر و داستان جوان با چند داستان و داستان کوتاه شرکت کرده‌ام. اگر در بخش داستان نیز مانند شعر و گروه کودک و نوجوان برای مهرواره در نظر گرفته شود، اتفاق بسیار خوبی است، زیرا علاقه‌مندان و فعالان زیادی می‌توانند فرصتی برای دیده شدن آثارشان پیدا کنند.

یادآور می‌شود هفدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره به همت مؤسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بهمن‌ امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha