آیین بزرگداشت آیت‌الله رسولی محلاتی در قم برگزار شد
کد خبر: 3871125
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵

آیین بزرگداشت آیت‌الله رسولی محلاتی در قم برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیین گرامیداشت اولین شب ارتحال آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی امشب 22 دی‌ماه با حضور جمعی از شخصیت‌ها، مردم و استادان و فضلای حوزه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبستان امام(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد. 

آیین بزرگداشت آیت الله رسولی محلاتی در قم برگزار شدبه گزارش ایکنا، آیات سیدموسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، همچنین حجج اسلام محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، علی‌اکبر ناطق نوری، عضو تشخیص مصلحت نظام در این مراسم حضور داشتند.
همچنین آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سیدهاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده آیت‌الله سیدعلی سیستانی از مراجع تقلید در ایران از دیگر حاضران در این مراسم بودند.
آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در این مراسم گفت: آیت‌الله رسولی محلاتی عالِمی نورانی، محقق، مولف، خدمتگزار امام و رهبری بود و او به لحاظ قلمی دارای آثار پر برکت و ارزشمندی است.
وی با بیان اینکه آن عالِم جلیل‌القدر دارای امتیازات زیادی بود که همراهی با زعامت و رهبری شیعه بالاترین آن است، بیان کرد: آن فقیه وارسته جزء سابقین انقلاب اسلامی است. در درس اصول و فقه حضرت امام شرکت می‌کرد و در دوران انقلاب در فراز و نشیب‌ها، خطرها و همه امور همراه امام بود.
وی قرار داشتن در خط و مسیر امامت و ولایت را از بارزترین ویژگی‌های رسولی محلاتی ذکر کرد و گفت: این شخصیت بزرگ اخلاقی بود، به نحوی که آدم احساس می کرد، این اخلاق پسندیده را از جد گرامیش به ارث برده است‌.
صدیقی، نماینده سابق خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را از موفقین زمان توصیف و بیان کرد: در زندگی نظم خاصی داشت، اهل ورزش و شنا بود، و به هیچ وجه تک بُعدی نبود.
وی اهتمام مرحوم آیت‌الله رسولی محلاتی به تحقیق در میراث گذشتگان اعم از کتاب‌های روایی و تفاسیر قرآن را مورد توجه قرار داد و گفت: آیت‌الله رسولی محلاتی در جنبه‌های مختلف به ویژه سیاسی، علمی و اقتصادی از معتمدین حضرت امام بود، و بعد از امام راحل نیز لحظه‌ای از پرچم ولایت فاصله نگرفت و همان ارادت و همکاری را با رهبر معظم انقلاب نیز داشت.
صدیقی گفت: آن عالِم بزرگ شاخص بود و از رهبری و ولایت جدا نبود، هم به شخص و هم‌ به شخصیت دلداده بود، و این جزء بصیرت‌ها، نورانیت‌ها و برجستگی‌های او به شمار می‌آید.
مرحوم آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی در سال ۱۳۰۹ در محلات (استان مرکزی) متولد شد. وی در قم از محضر استادانی همچون آیات شهید صدوقی، اسدالله نوراللهی اصفهانی، شهید مطهری، عبدالجواد اصفهانی، مجاهدی تبریزی، سید محمدباقر طباطبایی بروجردی، امام خمینی، بروجردی و  علامه طباطبایی بهره برد.
آیت‌الله محلاتی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ نخستین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نیز نماینده مردم استان تهران در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری و سال‌ها نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را بر عهده داشت.
مرحوم آیت‌الله رسولی محلاتی مولف، مورخ و پژوهشگر برجسته شیعه و صاحب بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه قرآنی و تاریخ تشیع بود.
وی پس از تحمل دوره‌ای بیماری پنج‌شنبه گذشته در تهران دارفانی را وداع گفت و  آیین تشییع پیکر پاک آن مرحوم عصر امروز در قم برگزار و در حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) به خاک سپرده شد.
انتهای پیام
captcha