مستند «عراق سرزمین زخمی» تا پایان سال آماده نمایش می‌شود
کد خبر: 3871198
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
رضا برجی:

مستند «عراق سرزمین زخمی» تا پایان سال آماده نمایش می‌شود

گروه هنر ــ کارگردان مجموعه مستند «عراق سرزمین زخمی» گفت: این اثر دو سال پیش تولید شده است، اما به دلیل مشکلات جسمی روند تولید با تأخیر مواجه شد و اما هم ‌اکنون فعالیتمان را آغاز کرده‌ایم و تا پایان سال این اثر 30 قسمتی آماده پخش می‌شود.

رضا برجی، مستند‌ساز در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره مجموعه «عراق سرزمین زخمی» چنین اطلاع رسانی کرد: این مجموعه در ۳۰ قسمت تولید می‌شود که ساخت آن از دو سال پیش آغاز شده است. دوازده قسمت مجموعه هم اکنون در حال تدوین است و دیگر قسمت‌های آن نیز تا پایان سال آماده خواهد شد.

وی افزود: به دلیل مشکلات جسمی مدتی از ادامه کار معذور بودم، اما هم اکنون با بهبودی نسبی ادامه تولید از سر گرفته شده است. خودم کارگردانی و تهیه‌کنندگی این مجموعه را برعهده دارم و ایده‌پردازی آن را هم شخصاً انجام داده‌ام. این مجموعه به سفارش شبکه مستند سیما تولید می‌شود و قرار است از همین شبکه در معرض دید عموم قرار گیرد.

این جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد: زمانی که می‌خواستم تولید این اثر را آغاز کنم، هنوز کار مهمی در حوزه داعش تولید نشده بود، به همین جهت احساس کردم تا با ساخت این مجموعه بتوانم معرف بهتری برای این گروه جنایتکار باشم، البته ۱۵ قسمت عراق فرزند زخمی مربوط به داعش است و 15 قسمت دیگر به شیعیان ترکمن عراق می‌پردازد. این قشر که در شمال عراق زندگی می‌کنند با مشکلات بسیاری مواجه‌‌اند، اما متأسفانه در خبر‌ها چندان به آن‌ها توجه نمی‌شود.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از اهدافم برای ساخت این اثر تصویرسازی درست از اسلام است، چون داعش هر کاری که انجام می‌دهد به ظاهر استنادات قرآنی و دینی برایش بیان می‌کند، درصورتی‌که رفتار و پندار آن‌ها دقیقاً متفاوت با اندیشه‌های اسلامی است. این مجموعه تلاش دارد به ریشه‌های شکل‌گیری داعش نیز اشاره کند.

برجی تأکید کرد: روایت مجموعه عراق سرزمین زخمی مستند داستانی است، اما در بخش‌هایی از این مستند مصاحبه‌هایی هم صورت گرفته است و تمامی قسمت‌های این مجموعه در عراق تولید شده است. 
انتهای پیام
captcha