نظام تربیتی در خدمت گام دوم انقلاب باشد
کد خبر: 3871520
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

نظام تربیتی در خدمت گام دوم انقلاب باشد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نظام تعلیم و تربیت کشور باید در خدمت اهداف گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

نظام تربیتی در خدمت گام دوم انقلاب باشد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان، امروز، 24 دی‌ماه در نشست مدیران تعلیم و تربیت نواحی سپاه عاشورا، گفت: نظام تعلیم و تربیت کشور باید در خدمت اهداف گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف مدیران تعلیم و تربیت در بخش‌های مختلف به ویژه در مجموعه‌های سپاه و بسیج باید جوانان ایرانی را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ انقلاب برای گام دوم و سال‌های آینده آماده کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، بیان کرد: باید توجه داشت که مقوله تربیت قبل از تعلیم و اهمیتی فراتر از آن دارد، به همین خاطر تزکیه بر آموزش مقدم است و این موضوع به معنی رتبه برتر تربیت نسبت به تعلیم است، هر چند این تقدم زمانی نیست.

امام جمعه تبریز با اشاره به آموزه‌های قرآنی درباره اهمیت و ارزش تعلیم و تعلم، اضافه کرد: در چندین سوره قرآن کریم آیاتی مبنی بر اینکه پیامبران را فرستادیم تا مردم را تزکیه کنند و از آلایش‌ها و آلودگی‌ها پاک کنند و به آن‌ها کتاب و حکمت تعلیم دهند، وجود دارد که نشانه ای واضح از جایگاه تعلیم در اسلام است.

وی ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به شرایط خاص کشور مدیران تعلیم و تربیت باید جوانان ایرانی را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ انقلاب برای گام دوم آماده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع و سردار شهید سلیمانی، گفت: این سردار بزرگ اسلام وابسته به هیچ حزب و جناحی نبود و در مسیر ولایت حرکت کرد و خط قرمزش هم ولایت بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: بر اثر خون شهید سلیمانی و شهادت غریبانه و مظلومانه او، یک واقعه بیدار کننده و هشدار دهنده در ایران و جهان اسلام به وجود آمد.

انتهای پیام
captcha