شهدای 27 دی در پشت جبهه آغازگر سیر جدیدی بودند
کد خبر: 3872055
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
رئیس دانشگاه تبریز:

شهدای 27 دی در پشت جبهه آغازگر سیر جدیدی بودند

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که اقدام و فعالیت دانشجویان و شهدای 27 دی کارگاه فنی دانشگاه تبریز در پشت جبهه آغازگر سیر جدیدی بود، متذکر شد: این شهدا همواره در یادها ماندگار خواهند بود زیرا افتخاری آفریدند که دانشگاه تبریز را به نام مشهدالشهدای دانشگاه‌ها ثبت کردند.

شهدای 27 دی در پشت جبهه آغازگر سیر جدیدی بودندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز عصر روز گذشته، 25 دیماه در مراسم بزرگداشت شهدای بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز با بیان این‌که اقدام و فعالیت دانشجویان و شهدای 27 دی کارگاه فنی دانشگاه تبریز در پشت جبهه آغازگر سیر جدیدی بود، متذکر شد: این شهدا همواره در یادها ماندگار خواهند بود زیرا افتخاری آفریدند که دانشگاه تبریز را به نام مشهدالشهدای دانشگاه‌ها ثبت کردند.

وی با بیان این‌که 22 تن از مهندسان دانشکده فنی دانشگاه تبریز در روز 27 دی ماه سال 65 بر اثر بمباران به شهادت رسیدند، اظهار کرد: در زمان جنگ، افرادی حضور در میدان جنگ را تکلیف خود می‌دانستند و عازم جبهه و خط مقدم می‌شدند اما برخی نیز پشت جبهه ماندند تا مشکلات پشت خط مقدم را حل کنند.

مجیدی، با بیان این‌که 22 شهید دانشکده فنی دانشگاه نیز در شرف اعزام به جبهه بودند، گفت: اما شرایط بسیار حساس بود زیرا ایران امکانات و تکنولوژی جنگی نداشتیم؛ در آن زمان شهید پورشریفی تعدادی از مهندسان کل کشور را در قرارگاه خاتم الانبیای تبریز گردهم آورد تا بگوید تبریز توانایی لازم برای تولید امکانات و ابزارآلات جنگی را دارد.

رئیس دانشگاه تبریز، با اشاره به این‌که ایران در طول هشت سال دفاع مقدس از سوی ملت‌های دیگر تحریم شده بود، اظهار کرد: سپاه، دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی برنامه ریزی کردند تا برای اولین بار کارگاه تولید تجهیزات جنگی را در دانشکده فنی دانشگاه تبریز بنا کنند تا با استفاده از دستگاه تراش، قطعه تجهیزات جنگی زده شود.

وی ادامه داد: این دانشجویان روزها درس می‌خوانند و شب‌ها کار می‌کردند و در این راه بسیار سختی کشیدند اما با این حال خواستار اعزام به خط مقدم جنگ بودند.

انتهای پیام
captcha