جذب نوجوانان؛ اصلی‌ترین رسالت کانون‌های مساجد
کد خبر: 3872138
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

جذب نوجوانان؛ اصلی‌ترین رسالت کانون‌های مساجد

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر این‌که کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد باید در جذب، آموزش و تربیت دینی کودکان و نوجوانان اقدامات لازم را داشته باشند، گفت: متأسفانه از نسل جدید غافل شده‌ایم، گاهی در نهایت تعجب و تأسف شاهدیم که از حضور کودکان در مساجد جلوگیری می‌شود.

جذب نوجوانان اصلی‌ترین رسالت کانون های مساجدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز روز پنجشنبه، 26 دی‌ماه در نخستین نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، با بیان اینکه مشکل اصلی مساجد کشور موازی‌کاری زیادی است که از سوی نهادهای مختلف صورت می‌گیرد، گفت: گاهی تعداد نهادهای متولی امور مساجد از تعداد نمازگزاران یک مسجد بیشتر است و عامل اصلی پیشرفت نکردن برخی مساجد اختلافات موجود میان نهادهای متولی امور مساجد است.

وی از فعال شدن ستاد رسیدگی به امور مساجد استان در روزهای آینده خبر داد و گفت: باید چاره‌ای برای رفع موازی‌کاری‌های موجود در فعالیت‌های متولیان امور مساجد اندیشید، همین مسئله در تشکل‌های فعال قرآنی نیز صادق است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد باید در جذب، آموزش و تربیت دینی کودکان و نوجوانان اقدامات لازم را داشته باشند، گفت: متأسفانه از نسل جدید غافل شده‌ایم، گاهی در نهایت تعجب و تأسف شاهدیم که از حضور کودکان و نوجوانان در مساجد جلوگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم بیان کرد: اگر مساجد را قوی نگه داریم، انقلاب را بیمه کرده‌ایم و تجربه نشان داده هر کجا روحانی فعال و مردمی در مسجدی فعال بوده، پیوند محکمی میان اهالی و مسجد برقرار شده است.

انتهای پیام
captcha