۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3872141
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور فعالیت می‌کنند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور فعال است و نظام‌نامه جامع و هدفمندی نیز برای این عرصه در حال تدوین است.

14 هزار کتابخانه در کانون های مساجد کشور فعالیت می کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حسین براتی، مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور روز پنجشنبه، 26 دی‌ماه در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در تبریز، گفت: در حال حاضر 14 هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور فعال است که نظام‌نامه جامع و هدفمندی نیز برای این عرصه در حال تدوین است.

وی با بیان این‌که مطابق اساسنامه شورای هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، امام جماعت، فرمانده پایگاه مقاومت و رئیس هیئت امنای مسجد جزو عضو هیئت امنای کانون نیز شناخته می‌شوند، افزود: هدف اصلی ستاد هماهنگی ایجاد همگرایی و انسجام در فعالیت‌ها و پرهیز از موازی‌کاری است.

براتی با بیان این‌که بیش از نیمی از کانون‌های فرهنگی ـ هنری کشور در روستاها فعال هستند و بیشتر در نقاط دورافتاده و محروم از امکانات فرهنگی راه‌اندازی شده‌اند، اظهار کرد: آذربایجان شرقی در حوزه کتابخانه‌های مسجدی جزو استان‌های برتر به لحاظ کمی و کیفی است.

مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، از تدوین نظام‌نامه جامع و هدفمند برای فعالیت کانون‌های مساجد خبر داد و اضافه کرد: سند تحول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری کشور به‌همت اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی تدوین شده که چشم‌انداز خوبی برای کانون‌های مساجد محسوب می‌شود.

وی یکی از رویکردهای جدید ستاد کشوری کانون‌های مساجد را اجرای رویداد ملی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران (فهما) اعلام و ابراز امیدواری کرد که آذربایجان‌شرقی در این عرصه نیز بدرخشد و از هویت کانون‌های مساجد خود دفاع کند.

انتهای پیام
captcha