فعالیت ۱۴۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3872143
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹

فعالیت ۱۴۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد آذربایجان‌شرقی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، گفت: یکی از اهداف فرهنگی نظام در مساجد با شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی ـ هنری محقق شده است و هم‌اکنون حدود ۱۴۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد شهری و روستای استان فعالیت دارند.

فعالیت 1400 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان روز پنجشنبه، 26 دی‌ماه در نخستین نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که عدم انسجام میان متولیان امور مساجد منجر به ضعف در کارکرد حقیقی این اماکن الهی خواهد بود، بیان کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور با مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی در 18 اسفند سال 1371 راه‌اندازی شده است.

وی با بیان این‌که ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری با هدف تجمیع متولیان و فعالان حوزه مسجد فعالیت می‌کند، گفت: یکی از اهداف فرهنگی نظام در مساجد با شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی ـ هنری محقق شده است و هم‌اکنون حدود 1400 کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی فعالیت دارند.

محمدپور با اعلام این‌که اساسنامه جدید ستاد عالی این نهاد، در جلسه 18 اردیبهشت سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، مورد تصوب قرار گرفته است، گفت: بر اساس اساسنامه جدید، شوراهای هماهنگی استان‌ها با عضویت نهادها و سازمان‌های مختلف فرهنگی، هنری و دینی شکل می‌گیرد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هزاران نفر از جوانان و نوجوانان استان در قالب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند، که گستره فعالیت برخی از کانون‌ها فراتر و تأثیرگذارتر از عملکرد یک سازمان رسمی دولتی است.

وی با اشاره به این‌که کانون‌های فرهنگی ـ هنری در اطراف مسجد هم فعالیت دارند، گفت: این مراکز در حوزه‌های مختلف به‌ویژه مهارت‌آموزی، توانمندسازی جوانان، شناسایی و پرورش نیروهای مستعد، مدیرپروری، حوزه قرآن و عترت، فعالیت‌های هنری و ... فعالیت دارند.

محمدپور با بیان این‌که حدود 600 مسجد استان که کانون فرهنگی ـ هنری دارند، دارای کتابخانه نیز هستند، افزود: همین امر موجب رونق فعالیت‌های مسجدی شده است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی در پایان با اشاره به طرح جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور اظهار کرد: پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران (فهما) طرحی است که برای نخستین بار به‌صورت ملی در حال اجراست و ضمن ایجاد فضای رقابتی، به‌دنبال حمایت هدفمند و عادلانه از فعالیت‌های کانون‌های مساجد است.

انتهای پیام
captcha