چاپ یک و نیم میلیون جلد قرآن در سال جاری/قرآن نفیس معجزنگار منتشر شد
کد خبر: 3872161
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

چاپ یک و نیم میلیون جلد قرآن در سال جاری/قرآن نفیس معجزنگار منتشر شد

گروه ادب ــ براساس آمار سازمان دارالقرآن در سال جاری برای چاپ حدود یک و نیم میلیون جلد قرآن مجوز چاپ صادر شده است.

چاپ یک و نیم میلیون جلد قرآن در سال جاری/قرآن نفیس معجزنگار منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۱۰۰ مجوز چاپ قرآن با شمارگان یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد به همت سازمان دارالقرآن به ناشران صادر شده است. در همین راستا تعداد مجوز‌های نشر صادر شده نیز با ۸۷ مجوز با شمارگان ۹۳۴ هزار جلد است.

در مدت یادشده، ۶ هزار جزء از قرآن نیز به همت مصححان کارآموز و مجرب سازمان دارالقرآن تصحیح شده است.

براساس این گزارش؛ ترجمه شیخ حسین انصاریان همچنان به عنوان پرمخاطب‌ترین ترجمه قرآن و ناشران نیز استقبال زیادی برای چاپ این ترجمه دارند و ترجمه آیت الله مکارم شیرازی، سیدیحیی یثربی و ... در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

براساس این گزارش؛ قرآن نفیس معجزنگار که حدود یک سال پیش مجوز چاپ آن صادر شده بود، به همت مؤسسه عظام هنر در چاپخانه‌ای در آلمان به چاپ رسید. این قرآن به خط زین العابدین قزوینی بوده و هر صفحه آن دارای تذهیب است و در مجموع ۶۰۰ تذهیب و تشعیر در آن به کار رفته و آن را تبدیل به اثری منحصر به فرد کرده است.

نسخه خطی این قرآن مربوط به دوره فتحعلی شاه قاجار بوده و در سال ۱۲۱۹ کتابت شده و کاتب حدود ۸ تا ۱۰ سال روی آن کار کرده است.

خط نسخ جلدی به قلم سیاهی، کاغذ سپاهانی ضخیم و آهار مهره، مذهب، مرصع و مجدول با همه عناصر کتاب‌آرایی ایرانی و عثمانی عصر قاجار، همراه با رنگه‌نویسی و حواشی تشعیری، ابری‌سازی، طلااندازی در فواصل سطور، سر سوره‌ها مذهب و مرصّع با بوم لاجورد، شنگرف و عناوین به قلم زر و ... از ویژگی‌های دیگر این اثر است.

انتهای پیام
captcha