لایحه بودجه ۹۹ شهرداری تبریز به شورا ارائه شد
کد خبر: 3872735
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
با رقم ۳ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان؛

لایحه بودجه ۹۹ شهرداری تبریز به شورا ارائه شد

گروه اجتماعی ــ لایحه ۳ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری تبریز برای سال ۹۹ از سوی شهردار این شهر به شورای اسلامی تقدیم شد.

ارایه لایحه ۳ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری تبریز به شورابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز امروز، 29 دی‌ماه لایحه ۳ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری تبریز برای سال ۹۹ از سوی شهردار این شهر به شورای اسلامی تقدیم شد.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در نشست علنی شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه در سال ۹۹ بودجه عمرانی شهرداری نسبت به سال بودجه سال ۹۸ حدود ۳۴ درصد افزایش یافته است، گفت: کل بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز ۳ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که با ارقام تکراری به ۴ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان می‌‌رسد.

وی کل تحقق بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز را ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون درآمد مناطق و مرکز شهرداری یک هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان و سازمان‌های وابسته ۶۶۹ میلیارد تومان بود که در مجموع یک هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان درآمد کسب شده است.

شهردار تبریز گفت: درآمد مناطق و مرکز شهرداری در ۹ ماه سال ۹۷ نیز حدود یک هزار و ۷۲ میلیارد تومان و سازمان‌های وابسته ۴۵۹ میلیارد و در مجموع یک هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان بود.

به گفته شهین باهر، از این رقم، یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان یعنی ۲۹ درصد کل بودجه برای شهرداری مرکز در نظر گرفته شده و بودجه مناطق نیز ۲ هزار و ۴۳ میلیاردتومان است که ۵۷ درصد کل بودجه را شامل می‌شود. ۴۸۷ میلیارد تومان یعنی ۱۴ درصد از کل بودجه برای سازمان‌های وابسته شهرداری لحاظ شده است.

شهردار تبریز، تصریح کرد: یکهزار و ۳۷۱ میلیارد تومان یعنی ۳۸ درصد کل بودجه برای هزینه‌های جاری و ۲ هزار و ۲۰۹ میلیاردتومان یعنی ۶۲ درصد کل بودجه برای امور عمرانی در نظر گرفته شده است.

شهین باهر، ادامه داد: صرفه‌‌جویی، ارتقای کمی و کیفی، مدیریت‌ محله‌ای و بسیاری از اهداف دیگر در بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی شده است و در تهیه این بودجه روند اقتصادی ۱۰ سال گذشته بررسی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌‌های راهبردی شورا و اسناد بالادستی مبنای بودجه است، یادآوری کرد: در تنطیم بودجه سال ۹۹ سعی شده به نیازهای شهروندان پاسخ داده شود.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه در ۷ سال گذشته به اندازه بودجه ۹۸ تحقق بودجه روی نداده است، گفت: حذف پروژه‌های غیرضروری، مدیریت کاهش هزینه‌های جاری، توجه به خطوط یک و دو قطار شهری، اختصاص بودجه ویژه برای مترو، توجه به مدیریت محله‌ محوری و خدمات محله‌ای و کاهش سهم درآمد از کد تغییر کاربری فضای سبز از جمله موارد مورد توجه در بودجه امسال به‌شمار می‌رود.

شهین باهر، با بیان اینکه از نظارت شهروندان در بودجه‌بندی استفاده شده و تلاش شده سهم فضای سبز در بودجه افزایش یابد، افزود: این کار با هدف گسترش فضای سبز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه بودجه یک‌ ساله بخشی از برنامه پنج ساله و منطبق برآن است، اظهار کرد: افزایش هزینه‌های نگهداری زیرساخت‌های شهری، رکود اقتصادی و تورم غیر متعارف هزینه‌های عمرانی، کاهش کمک‌ دولت به شهرداری‌ها، عدم تناسب درآمدی با هزینه‌های مدیریت شهری، رکود بازار مسکن، ابلاغ افزایش هزینه‌های جاری بیش از پیش‌بینی، عدم توازن وظایف شهرداری با مأموریت‌‌های محوله از عمده چالش‌های شهرداری تبریز در سال آینده است.

انتهای پیام
captcha