نماز بدون صلوات بر آل محمد، نماز نیست
کد خبر: 3873007
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
ماموستا نوری:

نماز بدون صلوات بر آل محمد، نماز نیست

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اهل سنت با بیان اینکه حب اهل بیت(ع) در منابع اهل سنت فرض واجب دانسته شده است، گفت: نماز بدون صلوات بر محمد و آل محمد، نماز نیست.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد عبدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه در پیش‌کنگره شعر اهل بیت(ع) که روز گذشته، 30 دی‌ماه در شهرستان قروه برگزار شد، شعر اهل بیت(ع) را زمینه‌ای برای شناخت بیشتر خاندان پاک عصمت و طهارت دانست و اظهار کرد: حب اهل بیت(ع) یکی از سفارشات پیامبر اکرم(ص) قبل از فوتش بوده است.

وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی توسط اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی در برهه حساس کنونی، از مجامع میانی سازمان تبلیغات اسلامی خواست تا در گام دوم انقلاب نیز نسبت به ایفای نقش سازنده خود عمل کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی قروه از ارسال 40 اثر از شعرای آیینی این شهرستان به پیش‌کنگره شعر اهل بیت(ع) خبر داد و افزود: از این تعداد آثار ارسالی، 11 شعر آئینی امروز در این مراسم قرائت خواهد شد.

حب اهل بیت(ع) در منابع اهل سنت فرض واجب است

ماموستا ملا هاشم نوری، امام جمعه اهل سنت نیز ضمن تسلیت حوادث تلخ دی‌ماه و شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: حب اهل بیت(ع) در منابع اهل سنت فرض واجب دانسته شده است و نماز بدون صلوات بر محمد و آل محمد، نماز نیست.

وی سیره اهل بیت(ع) و عمل به آن را موجب کمال انسان و قرب به ذات اقدس الهی دانست و عنوان کرد: امیدواریم ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) در روز قیامت شفیع مؤمنان باشند.

ماموستا نوری با بیان اینکه اهل سنت ارادت قلبی نسبت به اهل بیت(ع) داشته و دارند، عنوان کرد: کنگره شعر اهل بیت(ع) به همت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده است و فرصت مناسبی جهت آشنایی آحاد و امت اسلامی با فضایل اهل بیت(ع) و لزوم محبت اهل بیت(ع) است.

یادآور می‌شود، کنگره ملی شعر اهل بیت(ع) ۱۴ اسفند در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha