دومین نشست صلح لیبی ماه آینده در برلین برگزار می‌شود
کد خبر: 3873055
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

دومین نشست صلح لیبی ماه آینده در برلین برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل ــ وزارت خارجه آلمان اعلام کرد دومین نشست صلح لیبی ماه آینده میلادی در برلین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از حساب توئیتر وزارت خارجه آلمان، وزارت خارجه آلمان در توئیتی اعلام کرد دومین نشست صلح لیبی ماه فوریه در برلین برگزار خواهد شد.

بنا به اعلام این وزارتخانه، این نشست در سطح وزرای خارجه کشورها خواهد بود. در این توئیت آمده است کنفرانس روز گذشته(29 دی) به منظور وارد کردن اتحادیه اروپا در فرآیند صلح لیبی بوده و مسئله خلع سلاح در شورای امنیت سازمان ملل بررسی خواهد شد.

از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در لیبی دو قدرت درگیر پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود و مورد حمایت ترکیه است و دیگری نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی روسیه، عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند.
 
وزارت امور خارجه آلمان در توئیت دیگری به نقل از هایکو ماس وزیر خارجه این کشور نوشت: ما به اهدافمان در کنفرانس صلح لیبی دست یافتیم.

در ادامه این پیام آمده است: مهم‌ترین مسئله تضمین توقف حمایت از  طرف‌های درگیر از طریق (فرستادن)‌ نیروهای نظامی، نیروهای مزدور و تسلیحات است. این امر طرف‌های درگیر را به مذاکره با یکدیگر وا می‌دارد.  
 
نخستین نشست صلح لیبی  دیروز در برلین، پایتخت آلمان با حضور مقامات دو طرف درگیر در جنگ لیبی و چند کشور خارجی از جمله روسیه،‌ ترکیه و مصر برگزار شد.
انتهای پیام
captcha