آموزش ۱۳۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی «ثقلین سردرود»
کد خبر: 3873097
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

آموزش ۱۳۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی «ثقلین سردرود»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی ثقلین سردرود، با بیان اینکه ۱۳۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روان‌خوانی، ترتیل، تجوید، تدبر، حفظ، ترجمه، تفسیر و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.

آموزش 130 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی «ثقلین سردرود»امیر قابل‌نژاد، مدیر مؤسسه قرآنی ثقلین سردرود، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 130 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه قرآنی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روان‌خوانی، ترتیل، تجوید، تدبر، حفظ، ترجمه، تفسیر و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.

وی از پایه‌های قرآن‌آموزان گفت و بیان کرد: قرآن‌آموزان مؤسسه در پایه‌های سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.‌

قابل‌نژاد، ادامه داد: ترتیل قرآن، قرائت قرآن به‌طور منظم، آرام، شمرده و همراه با تدبّر در معانی با رعایت قواعد و اصول تجوید است.

وی تدبّر در قرآن را به معنای تفکر در آیات الهی دانست و افزود: تدبر در قرآن کریم به معنای تفکر در آیات الهی و نصیحت‌پذیری از مواعظ قرآن کریم و تفکر متمرکز بر آیه به‌منظور دست یافتن به شناخت حقیقت بیان شده در آیه است.

مدیر مؤسسه قرآنی ثقلین سردرود، یادآور شد: حفظ قرآن به‌طور طبیعی به انس با آیات الهی می‎انجامد؛ زیرا حافظ قرآن باید برای تثبیت محفوظات قرآنی‎اش دست کم روزی چند بار به قرائت قرآن بپردازد.
وی با اشاره به فرموده حضرت محمد(ص) افزود: ایشان می‌فرمایند: راست‌ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا(قرآن) است.

قایل‌نژاد، ضمن تأکید بر لزوم یادگیری تفسیر کلام الهی تأکید کرد: يكی از ويژگی‌های قرآن كريم، آن است كه مطالب آن دسته‌بندی موضوعی ندارد و اين گونه نيست كه اين كتاب تمام سخن خود درباره يک موضوع را يک جا و در فصل معيّنی بيان كرده باشد، بلكه در هر صفحه‌ای از آن و گاه در هر آيه‌ای از آن، از موضوعات متعدد و مطالب مختلفی سخن به ميان آمده است. اين امر از جمله اموری است كه نياز به تفسير را ضروری می‌سازد.

انتهای پیام
captcha