مأمور تشکیل کابینه جدید تونس کیست؟
کد خبر: 3873359
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵

مأمور تشکیل کابینه جدید تونس کیست؟

گروه بین‌­الملل ــ «الیاس فخفاخ» روز گذشته از سوی «قیس سعید» رئیس‌­جمهور تونس مأمور تشکیل کابینه جدید شد. وی یک ماه فرصت دارد کابینه خود را معرفی و رأی اعتماد پارلمان این کشور را کسب کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اخبارالیوم، پس از آنکه «حبیب جملی» کاندیدای حزب النهضه نتوانست رأی اعتماد پارلمان تونس را به دست آورد، روز گذشته الیاس الفخفاخ مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور شد. این سیاستمدار 48ساله یک ماه فرصت دارد کابینه ائتلافی خود را برای کسب اکثریت آرای پارلمان معرفی کند.

وی عضو حزب «جریان دموکراتیک» است که 22 نماینده در پارلمان دارد. حزب «زنده باد تونس» از فخفاخ حمایت کرده­‌ است و در مقابل، رهبران حزب «قلب تونس» مخالفت خود را با وی اعلام کرده­‌اند.

فخفاخ متولد سال 1972 و دارای مدرک مهندسی مکانیک از فرانسه است. او در کمپین انتخابات ریاست­‌جمهوری در سال 2019، از همزیستی و اتحاد گروه­‌های سیاسی مختلف تونس و عدالت اجتماعی حمایت کرد و خواستار بهبود نظام آموزشی و بهداشتی این کشور بود.
 
فخفاخ با احزاب و جناح­‌های مختلف مذهبی، سکولار و چپ‌گرای این کشور روابط خوبی دارد و ناظران معتقدند او می­‌تواند رأی اعتماد نمایندگان دو حزب «النهضه» و «زنده باد تونس» را به دست آورد.
انتهای پیام
captcha