جبهه‌گیری علیه حزب‌الله شرط حمایت آمریکا از کابینه جدید لبنان
کد خبر: 3873694
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

جبهه‌گیری علیه حزب‌الله شرط حمایت آمریکا از کابینه جدید لبنان

گروه بین‌الملل – روزنامه الاخبار چاپ بیروت به مصاحبه روز گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره لبنان اشاره کرد که وی این کشور را برای برخورداری از پشتیبانی آمریکا، به جبهه‌گیری علیه حزب الله لبنان فراخواند.

دوری از حزب‌الله شرط حمایت آمریکا از کابینه جدید لبنانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه الاخبار، مصاحبه روز گذشته پومپئو با پایگاه خبری بلومبرگ بار دیگر سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال لبنان را نشان داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان همکاری آمریکا با دولت جدید لبنان با توجه به اینکه حزب‌الله از آن حمایت می‌کند، گفت: باید در این موضوع تأمل کنیم. ما درباره خواسته‌های آمریکا برای کمک به لبنان شفاف بوده‌ایم.
 
وی افزود: لبنان در هفته‌های آینده با بحران مالی شدیدی روبرو خواهد شد. ما آماده دخالت و کمک به دولت جدید هستیم. به شرط آنکه دست به اصلاحات بزند.
 
پومپئو مدعی شد تظاهر‌کنندگان در بیروت خواستار پایان دادن به نفوذ حزب‌الله هستند و ادامه داد: ما هم حکومتی می‌خواهیم که خواست مردم را منعکس کند و اگر کابینه جدید لبنان به این موضوع پایبند باشند از آنها حمایت می‌کنیم.
 
این در حالی است که سازمان ملل و اتحادیه اروپا بر حمایت کامل از دولت لبنان برای تقویت حاکمیت، ثبات و استقلال سیاسی خود تأکید کرده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha