فعالیت ۲۵۱ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3873748
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

فعالیت ۲۵۱ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی

گروه فرهنگی - مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۵۱ کتابخانه در این کانون‌ها با ۱۵ هزار صندلی فعال است، گفت: در حوزه کتابخانه‌ای آذربایجان شرقی جزو استان‌های فعال در کشور است که بر اساس آمارهای موجود در هر یک از این کتابخانه‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر از اقشار مختلف اعم از دانش آموزان، دانشجویان، بانوان و دانشگاهیان عضو هستند.

فعالیت ۲۵۱ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی،محمد هادی نیا مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان روز پنجشنبه، سوم بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۵۱ کتابخانه در این کانون‌ها با ۱۵ هزار صندلی فعال است، گفت: در حوزه کتابخانه‌ای آذربایجان شرقی جزو استان‌های فعال در کشور است که بر اساس آمارهای موجود در هر یک از این کتابخانه‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر از اقشار مختلف اعم از دانش آموزان، دانشجویان، بانوان و دانشگاهیان عضو هستند.

وی مجموع کتاب های موجود در کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی را بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار جلد اعلام کرد.

هادی‌نیا، تعداد کل مساجد آذربایجان‌شرقی را ۵ هزار و ۷۵۹ باب اعلام و اضافه کرد: هم اکنون در تعداد یک‌هزار و ۳۸۸ کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور باید این رقم در پایان این برنامه به تعداد ۲ هزار و ۱۲۲ مسجد افزایش پیدا کند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی بیشترین تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را مربوط به شهرستان تبریز با ۲۵۱ کانون اعلام کرد و گفت: شهرستان های مرند با ۱۲۶ کانون، سراب با ۹۶ کانون، میانه با ۸۷ کانون، اهر و هوراند با ۷۸ کانون، شبستر با ۷۳ کانون و کلیبر با ۷۲ کانون در رده های بعدی قرار دارند.

وی گفت: شهرستان‌های جلفا با ۱۸ کانون، بستان آباد با ۲۱ کانون، اسکو با ۲۲ کانون و بناب با ۳۵ کانون در رده های پایین تعداد کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی قرار دارند.

هادی نیا، با تاکید بر اینکه مدیریت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مردمی و توسط مدیران کانون و مسئولان مساجد اعامل می شود، ادامه داد: ۴۵ نفر از مدیران این کانون‌ها را بانوان تشکیل می دهند که نشان دهنده جایگاه مناسب این مجموعه ها در میان خانواده هاست و ما نیز تلاش می کنیم نسبت به فراهم سازی شرایط و امکانات لازم کمک حال این کانون ها باشیم.

انتهای پیام
captcha