مراسم شبی با قرآن در فراق سردار دل‌ها در تبریز برگزار شد
کد خبر: 3873749
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

مراسم شبی با قرآن در فراق سردار دل‌ها در تبریز برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - مراسم شبی با قرآن در فراق سردار دل‌ها به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار شد.

مراسم شبی با قرآن در فراق سردار دل‌هابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مراسم شبی با قرآن در فراق سردار دل‌ها به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین طباطبایی شب گذشته سوم بهمن ماه در فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در این مراسم گفت: حضور باشکوه و گسترده مردم در مراسمات محوری بزرگداشت پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت نشانه وحدت و انسجام ایران اسلامی با تاسی از آموزه های قرآنی است.

وی افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اعمال خود آیات قرآنی را تفسر عملی کرد.

حجت‌الاسلام حمیدی تاکید کرد: این مجاهد نستوه سردار دلها و محبوب قلبها بود، شخصیتی قرآنی و حامی قرآن بود و همین سیره و روش ایشان را به محبوب ترین فرمانده نظامی در کشور و منطقه تبدیل کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اخلاص و تقوا، ولایت مداری، مدیریت مدبرانه، مردم داری و ساده زیستی را از ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: تکریم از مقام عالیقدر این شهید بزرگوار یک وظیفه و تکلیف است، لذا از خداوند متعال توفیق حرکت در این مسیر مبارک را مسئلت می کنیم.

وی ادامه داد: حضور باشکوه اقشار مختلف مردم نشان‌دهنده این واقعیت مهم است که کسانی که با اخلاص کار می‌کنند عشقشان در دل‌های مردم گنجانده می‌شود، ما نیز بایستی با سرلوحه قرار دادن افرادی همچون شهید سپهبد سلیمانی ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

حجت‌الاسلام حمیدی، افزود: خدا با خون شهدای مقاومت، وحدت و همدلی را در جامعه افزایش داد و شهادت سپهبد سلیمانی نشان‌دهنده این موضوع مهم است که خداوند متعال به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه و عنایت ویژه‌ای دارد و اراده خداوند بر پایداری دائمی این نظام مقدس است.

از بخش‌های این مراسم معنوی می‌توان به ختم قرآن کریم توسط حضار، قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری بین‌المللی قرآن کریم مهدی محمدزاده، اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح طارق تبریز، دکلمه با مضمون سردار دل‌ها توسط قرآن‌آموزان موسسه جامعه‌القرآن‌الکریم استان، مداحی توسط بهرام عراقی‌زاده  اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha