عراق در تدارک برپایی تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی
کد خبر: 3873770
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
 

عراق در تدارک برپایی تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی

گروه بین‌الملل ـ شهر بغداد، پایتخت عراق در تدارک برپایی تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی امروز، 4 بهمن‌ماه، با شعار «روز حاکمیت ملی» در مخالفت با حضور نظامیان آمریکا در این کشور است.

عراق در تدارک برپایی تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی
به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المعلومه» عراق، تظاهرات میلیونی مردم عراق در مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی در حالی قرار است امروز برگزار شد که از عصر دیروز شهروند عراقی از استان «دیاله» واقع در شرق عراق در حال حرکت به سمت بغداد هستند که این تظاهرات را در پایتخت باشند.
 
صادق الحسینی، از رهبران سازمان «بدر» عراق در این باره گفت: بسیاری از بزرگان عشایر و قبایل عراق و برخی از علمای دینی نیز  از استان دیاله در حال حرکت به سمت بغداد هستند تا در تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی امروز بغداد شرکت کنند.
 
خبرگزاری عراقی «براثا» نیز در این زمینه نوشت: حرکت گروه‌های مختلف از استان‌های عراق به سمت پایتخت برای شرکت در تظاهرات میلیونی «ضدآمریکایی» امروز همچنان ادامه دارد و در همین راستا ده‌ها موکب با نصب چادر در حال خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان در این تظاهرات هستند.
 
از سوی دیگر، کمیته برگزارکننده تظاهرات میلیونی امروز از طرح امنیتی ویژه این تظاهرات خبر داد و اسامی برخی خیابان‌های و تقاطع‌های مسدودشده پایتخت را اعلام کرد.
 
اقدام تحریک‌آمیز سفارت آمریکا
 
همچنین، سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد در اقدامی تحریک‌آمیز، پلاکاردهایی بر روی موانع بتنی در حصار بیرونی خود نصب و بر روی آن نوشته است: «از این نقطه تجاوز نکنید .. در صورت تلاش برای رد کردن، اقدامات بازدارنده علیه شما انجام خواهد شد».

گردان‌های حزب‌الله عراق و جنبش عصائب‌الحق و سایر گروه‌های مقاومت اسلامی و شخصیت‌های دینی و رهبران سیاسی و ملی این کشور نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه مردم عراق را به تظاهرات میلیونی امروز که در مخالفت با حضور نظامیان آمریکا در این کشور با شعار «روز حاکمیت ملی» برگزار می‌شود، دعوت کردند.

در شبکه‌های اجتماعی نیز هشتگ‌های مختلفی در این رابطه منتشرشده که مهمترین این هشتگ‌ها «#کلا_کلا_آمریکا»(هرگز هرگز آمریکا) و «#بلا_محتل_بلدی_اجمل» (بدون اشغالگر کشورم زیباتر است) است.

بر اساس این گزارش، قرار است تظاهرات در بغداد در منطقه‌ای باشد که شهدای مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرانشان تشییع شدند.

این منطقه در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد واقع شده تا صدای نفرت و انزجار از حضور نظامی امریکا در عراق بهتر به گوش مقامات و نیروهای آمریکایی موجود در داخل سفارت برسد.
انتهای پیام
captcha