بیانیه حزب‌الله لبنان برای حماسه عراقی‌ها علیه اشغالگران آمریکایی
کد خبر: 3873868
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶

بیانیه حزب‌الله لبنان برای حماسه عراقی‌ها علیه اشغالگران آمریکایی

گروه بین‌الملل ـ حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به حماسه میلیونی مردم عراق در خیابان‌های بغداد علیه اشغالگران اعلام کرد: ملت عراق امروز بار دیگر هرگونه اشغال کشورش توسط آمریکا را رد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المنار، حزب‌الله لبنان، شامگاه جمعه، 4 بهمن‌ماه، در پی تظاهرات میلیونی مردم عراق در خیابان‌های بغداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جمعیت میلیونی که در خیابان‌ها و میدان‌های بغداد تجمع کردند اعلام کردند که ملت عراق آزاده و سرافراز هستند که هرگز راضی به اشغال خاک میهن خود نیستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این جمعیت وفادار بر وحدت ملت عراق  و ایستادگی یکپارچه در برابر  اشغالگری آمریکا و سلطه جویی‌های این کشور تأکید کردند.
 
حزب‌الله لبنان در این بیانیه با اشاره موضع‌گیری‌های شجاعانه‌ای که امروز از بغداد به دنیا مخابره شد، اعلام کرد: این موضع‌گیری شجاعانه تعبیر صادقانه‌ای از حال امت عربی و اسلامی است که توسط اشغالگری آمریکا و تسلط بر ثروت‌های آنها به ستوه آمده است.

حزب‌الله لبنان ابراز امیدواری کرد که راهپیمایی میلیونی مردم عراق شروعی بر تحرکات و تظاهرات سراسری در کشورهای عربی و اسلامی باشد تا بتوانتد منطقه را از اشغالگری و اعوان و انصارش رهایی بخشد.
 
حزب‌الله لبنان تأکید کرد که ملت بزرگ عراق با تمامی گروه‌های مقاومت و احزاب و جهت‌گیری‌های سیاسی مختلف خود به این مسیر بزرگ وفادار خواهند بود و تلاش خواهند کرد که این راهپیمایی را در عرصه عملی اجرا کرده تا عراق آزاد، متحد، عزیز، مستقل و خالی از نیروهای اشغالگر خارجی و تأثیرات آن باشد.
انتهای پیام
captcha