مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه آغاز به كار می‌كند
کد خبر: 3874863
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
فردا در شیراز؛

مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه آغاز به كار می‌كند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله كشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه از فردا در شیراز آغاز خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه مرحله كشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه فردا، 9 بهمن‌ماه از ساعت 7:30 صبح در محل سالن اجتماعات هتل شیراز برگزار می‌شود.

در این مراسم بعد از تلاوت آيات وحي توسط وحيد سروستانی، قاري برتر قوه قضائيه، حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی لاری، معاون فرهنگ دينی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه و آیت‌الله لطف‌الله دژكام،‌ نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز سخنرانی خواهند كرد.

این مراسم با حضور معاونان فرهنگی دادگستری‌های سراسر كشور و برترین قرآنیان قوه قضائیه در سطح كشور برگزار خواهد شد و بعد از آن بلافاصله مسابقات در محل هتل آغاز می‌شوند. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و كل قرآن كریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن كریم برگزار می‌شود. تمام مسابقات رشته‌های مختلف تنها در روز چهارشنبه، 9 بهمن‌ماه و به‌صورت همزمان در 4 سالن مربوط به هتل شیراز برگزار می‌شوند.

مسابقات رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و اذان آقایان در سالن وصال شیرازی واقع در طبقه 5، رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و كل قرآن آقایان در سالن همای شیرازی، رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 10 جزء، 20 جزء و كل قرآن كریم در سالن طبقه 13 و مسابقات رشته‌های مفاهیم و موضوعی كه به‌صورت كتبی و همزمان آقایان و بانوان برگزار می‌شود، در سالن گردون طبقه 6 هتل شیراز برگزار خواهند شد.

مسئول سالن آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، اذان و ترتیل جواد هاشم‌زاده، رشته حفظ سیدرضا نجیبی، سالن بانوان رشته‌های قرائت تحقیق، اذان و ترتیل خانم بناری و رشته حفظ شیرین فشان خواهند بود.

در راستای برگزاری این مسابقات 450 نفر از دادگستری‌های سراسر كشور طی امروز، 8 بهمن‌ماه به شیراز می‌آیند كه از این تعداد 200 نفر متسابقان این دوره از مسابقات هستند و محل اسكان همگی آنان هتل شیراز انتخاب شده است.

میهمانان این دوره از مسابقات امشب به‌صورت دسته جمعی به زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مشرف شده و در آنجا در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) كه با سخنرانی حجت‌الاسلام موسوی، معاون قضایی دادگستری فارس برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.

علاوه بر این‌ها برنامه گردشگری بازدید از حافظیه و سعدیه نیز برای میهمانان این مسابقات برای عصر فردا در نظر گرفته شده است و مراسم اختتامیه نیز از ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه، 10 بهمن‌ماه جاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز خواهد شد.

در این مراسم منتظری،‌ دادستان كل كشور؛ حجت‌الاسلام والمسلمين صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائيه؛ عنایت‌الله رحیمی،‌ استاندار فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس سخنرانی خواهند كرد و در پایان نیز از برگزیدگان این دوره از مسابقات تجلیل به عمل می‌آید.

در این مسابقات ۱۶ داور به قضاوت خواهند پرداخت كه ۸ نفر داور در بخش بانوان و ۸ نفر داور در بخش آقایان در رشته‌های مختلف حضور خواهند داشت.

داوران بانوان شامل ملیحه اسحاق نژاد، داور صوت؛ سمیه حاجعلی، داور لحن؛ محبوبه کاتب، داور تجوید؛ مرجانه نیاورانی، داور تجوید؛ خیریه عچرش، داور وقف و ابتدا زهرا افخمی، داور حسن حفظ و وقف ‌و ابتدا؛ مرضیه فیروززاده، داور لحن و وحیده گنبدی، داور صوت هستند.

در بخش داوری آقایان نیز اساتیدی چون محمود لطفی‌نیا، داور لحن؛ مهدی دغاغله، داور صوت؛ رضا دیانت، داور حسن حفظ و وقف و ابتدا؛ قاسم مقدمی، داور صوت؛ محمدباقر ماهانی، داور تجوید؛ امیرفتح‌پور، داور تجوید؛ محمدرضا حاج اسماعیلی، داور وقف و ابتدا؛ عباس هاشمی، داور لحن حضور دارند.

همچنین لیلی رشیدی، یكی از فعالان قرآنی برجسته استان فارس در بخش بانوان و مجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآن كریم كشورمان در بخش آقایان به‌عنوان ناظر این دوره از مسابقات به نمایندگی از ستاد عالی مسابقات قرآن كشورمان حضور دارند.

انتهای پیام
captcha