به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، مرتضی صفری، مدیرکل صداوسیمای مرکز استان امروز، 8 بهمنماه در نشست هماندیشی با اصحاب رسانه استان و اولین نشست کارگروه اطلاعرسانی ستاد دهه فجر گفت: رسانهها در خط مقدم جنگ قرار گرفتهاند، به طوری که حتی عملیات نظامی، ترور و یا هر اتفاق خاصی با این هدف انجام میگیرد که از ظرفیتهای رسانهای استفاده شود.
وی افزود: بررسی ابعاد اتفاقات اخیر نشان میدهد که هدف اصلی آنها هدف قرار دادن افکار عمومی ایران است تا مردم را به آینده ناامید و کلیت جامعه را به نظام و دین بدبین کنند.
صفری ادامه داد: اینکه افرادی تحت تأثیر رسانههای اغواگرایانه ناامید شدهاند بر اهمیت کار رسانهها تأکید دارد تا با تحلیلهای درستی از موقعیت، روحیه امیدواری را در جامعه تزریق کند.
مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، با اشاره به وجود مشکلات و فشارهای اقتصادی در جامعه اضافه کرد: بخشی از این مشکلات به تحریمها و دشمنیها و بخش مهم دیگر به سوء مدیریتها بر میگردد.
وی تصریح کرد: واقعیت موجود جامعه ایرانی تشییع دهها میلیونی پیکر سردار سلیمانی است اما آنچه در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی بازنمایی میشود ناامیدی در جامعه را مخابره می کند.
وی رسالت اهالی رسانه و مطبوعات را واکاوی پشت پرده شبکههای اجتماعی دانست و گفت: ما نباید مرعوب پروپاگاندای رسانهای باشیم، این هجمه های سنگین، و پیچیده طراحی شدهاند تا افکار عمومی را مرعوب کنند.
صفری به جوانب شهادت سردار سلیمانی، موضوع انتقام سخت سپاه و سرنگونی هواپیمای اکراینی اشاره کرد و گفت: در حالی دو موضوع اول وفاق اجتماعی را در حد اعلا به تصویر کشیدند اما رسانههای بیگانه با مانور بر روی سرنگونی هواپیمای اکراینی در شرایط صد درصد جنگی، این همدلی را تحت تاثیر قرار دادهاند.
مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه مهمترین هدف گذاری دشمن بر روی افکار عمومی است تاکید کرد: نباید از ظرفیتهای خود غفلت کنیم باید این ظرفیتها را بهتر بشناسیم تا ناخواسته در زمین رسانه ای حریف بازی نکنیم.
وی از کمکاری اصحاب رسانه و خصوصاً رسانه ملی در معرفی گروههای مرجع و فرهیختگان هم انتقاد کرد و گفت: در جامعه ما پیشتر روحانیت، اساتید، فرهنگیان و فرهیختگان، گروههای مرجع محسوب میشدند اما حالا از مرجعیت آنها کاسته شده است و هنرپیشهها و سلبریتیها براساس موضوعات ظاهری به هدایتگری افکار عمومی مبادرت می کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی رویکردهای رسانه ملی حتی در گزارشهای انتقادی نیز بر امیدآفرینی در جامعه است گفت: سعی داریم در خروجی کار، مردم ضمن احساس امیدواری، گمان نکنند به بن بست رسیدهاند همان موضوعی که شبکههای اجتماعی به دنبال آن هستند.
وی یادآور شد: موضوع جنگ اقتصادی، حملات سایبری، پروپاگاندای رسانهای، نیروهای نظامی نامنظم و حمایت از آشوبها از جمله برنامههای میان مدت شراکت آمریکا با سعودیها است.
صفری، در تشریح برنامههای اقتصادی این پیمان راهبردی گفت: تورم، گرانی، تضعیف اقتصاد داخلی، بیکاری و رکود قرار است برای ایجاد نارضایتی عمومی و به اغتشاش کشاندن جامعه استفاده شود.
به گفته وی، پیشتر استراتژی دشمن بر قشر با سواد جامعه متمرکز شده بود که البته همچنان در پروژه نفوذ سهم خود را دارند ولی در این شراکت راهبردی طراحی اصلی بر روی، قشر متوسط به پایین جامعه متمرکز است.
صفری، با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، ایجاد شور و نشاط ملی، بازخوانی و تبیین اهداف انقلاب اسلامی، مقابله با جنگ نرم و برنامه ریزی دشمنان برای از بین بردن هویت واقعی انقلاب، تبیین نقش انقلاب در بیداری سایر ملتها و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را از جمله رویکردهای برنامه سازی شبکه سهند در دهه فجر امسال اعلام کرد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: تقویت اعتماد مردمی به نظام جمهوری اسلامی، تبیین کارآمدی نظام، تاکید بر مردمی بودن، تقویت روحیه انقلابی در مردم با یادآوری رشادتهای سردار دلها، تبیین شاخصهای انقلابی گری، افزایش بصیرت دینی، تقویت وحدت و هویت ملی، ترغیب مردم برای حضور در انتخابات از جمله رویکردهای سیاستگذاری برنامه های شبکه سهند در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام