وظایفی كه حضرت زهرا(س) برای شیعیان در قبال قرآن تبیین كرد
کد خبر: 3875060
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

وظایفی كه حضرت زهرا(س) برای شیعیان در قبال قرآن تبیین كرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با اشاره به فرازهایی از خطبه فدكیه حضرت زهرا(س)‌ گفت: حضرت زهرا(س) در این خطبه دو وظیفه را برای شیعیان تبیین كرده‌اند.

وظایفی كه حضرت زهرا(س) برای شیعیان در قبال قرآن تبیین كرد

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 9 بهمن‌ماه در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه كه هم‌اكنون در شیراز در حال برگزاری است، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) به فرازهایی از خطبه فدكیه آن حضرت اشاره كرد و گفت: طبق این خطبه، ما دو وظیفه در قبال قرآن كریم داریم.
وی افزود: نخستین وظیفه این است كه قرآن با جان ما باید چه كار كند؛اینكه كسی قرآن بخواند و از بین همین اصوات آن بالاتر نرود، نه به عمق جانش می‌نشیند و جانش را بالا می‌برد، پس اگر این مسیر را طی نكنیم امانت خدا را ضایع كرده‌ایم.
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه ما امانت‌دار خداوند در رابطه با قرآن هستیم برای اینكه جان ما در پرتو قرآن رشد كند و اوج بگیرد، گفت: وظیفه دوم این است كه قرآن را به سایر امت‌ها برسانیم.
امام جمعه شیراز ادامه داد: این رساندن پیام قرآن به سایر امت‌ها امروز كه ما حكومت اسلامی تشكیل داده‌ایم و به فرموده رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، می‌خواهیم زمینه‌ساز ظهور مهدی فاطمه(عج) باشیم، بسیار كار بزرگی است.
وی بیان كرد: باید در مورد نفس خودمان و خانواده‌ها كار كنیم اما به واسطه جایگاهی كه دستگاه قضایی دارد یك نحوه پیام‌رسانی‌های بین‌المللی باید انجام گیرد، اینكه پیام قرآن كریم برای بشریت چه است از زبان شمایی كه حقوق و فقه می‌دانید و چارچوب‌های رفتارهای انسانی را تعریف می‌كنید، مطلب دیگری است.
آیت‌الله دژكام با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در دستگاه قضا گفت: مسابقات قرآن باید هر سال رشدی كند این جهت را می‌توان به مرور اضافه كرد، برای اینكه این پیام جهانی شود ضمن اینكه باید بدانیم در مجموعه تخصص خودمان چه كار می‌توانیم برای تحقق این مهم انجام دهیم.
وی ابراز امیدواری كرد كه با درایت و حسن مدیریتی كه در مجموعه فرهنگی قوه قضائیه و مدیریت آیت‌الله رئیسی و دقت نظرهایی كه ایشان دارند، بتوانیم این پیام را هم به حسب وظیفه‌ای كه حضرت زهرا(س) فرموده پیام قرآن را به جهانیان منتقل كنیم.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس یادآور شد: چیزی كه آیت‌الله رئیسی در باب عدالت و عدالت خواهی گفتمانش را شروع كرده‌اند یكی از این پیام‌های قرآنی است كه « إِنَّ اللَّهَ یأْمُرُ بِالْعَدْلِ...؛ در حقیقت ‏خدا به دادگرى فرمان می‌دهد...» (آیه90 سوره نحل) عدالت اسلامی، اهل بیتی و قرآنی چگونه باید تبیین شده و جهانیان را به سوی آن فرابخوانیم تا برای ظهور عدالت‌گستر گیتی زمینه شود.

انتهای پیام
captcha