برنامه‌های کانون مساجد آذربایجان‌شرقی در دهه فجر اعلام شد
کد خبر: 3876205
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳

برنامه‌های کانون مساجد آذربایجان‌شرقی در دهه فجر اعلام شد

گروه فرهنگی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: به‌مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده که در مساجد و محلات برگزار می‌شود.

برنامه‌های کانون‌ مساجد آذربایجان‌شرقی به مناسبت دهه فجر اعلام شدمحمد هادی‌نیا، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: به‌مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده که در مساجد و محلات برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «آینده انقلاب اسلامی» اثر استاد شهید مطهری، اجرای گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان در ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر، مشارکت در جشنواره ملی و مجازی کودکانه فهما (انقلاب به روایت کودکان)، اکران فیلم‌های سینمایی و مستند انقلابی در مساجد و راه‌اندازی پویش مردمی «‌مسجد کانون انقلاب» از جمله برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مسجد آذربایجان‌شرقی است.

هادی‌نیا، مشارکت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در اجرای جشنواره هنری ادبی کشوری «سردار آسمانی» را از دیگر برنامه‌های ستاد استانی اعلام کرد و گفت: این جشنواره با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد جایگاه و شخصیت سردار شهید سلیمانی و حماسه عظیم مردمی در تشییع آن سرباز ولایت برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: این جشنواره در موضوعات و رشته‌های عکس و فیلم موبایلی، دلنوشته و قطعات ادبی، نقاشی و طراحی، سرود، و شعر به‌صورت کشوری از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برگزار می‌شود که با مشارکت هنرمندان استانی و فعال در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان‌شرقی همراه است.

وی یادآوری کرد: برگزاری مراسم جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تجلیل از فعالان کانون، تقدیر از جوانان متولد بهمن ۱۳۵۷ و کودکان همنام روح‌الله در سطح کانون‌ها، اجرای حداقل ۲۵ گروه سرود با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی در مراسم مختلف و تجهیز ۵ کتابخانه مسجدی با کتب دینی، عمومی و ویژه کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی از اجرای طرح تهیه کتابچه‌های ناتمام با عنوان «پایانش با تو» خبر داد و گفت: این طرح با هدف تربیت مولفان نوجوان در موضوعات ولایت، انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی، ادبی، تربیتی و دینی به‌همت کانون فرهنگی هنری نسیم رحمت ملکان اجرا می‌شود.

هادی‌نیا برگزاری مسابقه کتابخوانی توسط کانون جوادالائمه چنار با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای طرح تربیت نوجوانان در رشته‌های مختلف جهت کشف استعدادهای توانمند از سوی کانون فرهنگی ـ هنری هاتف تبریز در قالب طرح لیگ برتر قرآنی در ۵ رشته، انعکاس اخبار برنامه‌ها و جشن‌های دهه فجر از سوی نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مسجد آذربایجان‌شرقی اعلام کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: انتشار ویژه‌نامه‌های داخلی با موضوع امام و انقلاب، همکاری در برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، غباررویی و عطرافشانی مزار شهدا، مراسم ختم قرآن به یاد شهید سردار سلیمانی، محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن در رده نونهالان و نوجوانان، اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند با همکاری مراکز نیکوکاری مستقر در مساجد، برپایی نمایشگاه کتاب و حجاب در تعدادی از کانون‌ها نیز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha