افتتاح 22 هزار و 500 پروژه در کشور در دهه فجر
کد خبر: 3877047
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷

افتتاح 22 هزار و 500 پروژه در کشور در دهه فجر

گروه اجتماعی ــ معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزیر کشور گفت: بیش از 22 هزار و 500 پروژه را در دهه فجر در کشور افتتاح کرده‌ایم، که مبلغی بیش از 50 هزار میلیارد برای آن‌ها هزینه شده است.

افتتاح 22 هزار و 500 پروژه در کشور در دهه فجر

به گزارش ایکنا از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزیر کشور، روز پنج شنبه 16 بهمن‌ماه در سفر به کاشان و برای افتتاح چند طرح عمرانی ورزشی، اظهار کرد: پروژه‌های بسیار خوبی در همراهی و همدلی شهرداری و شورای اسلامی شهر در کاشان شروع شده، به طوری که برخی از پروژه‌ها قرار است در بازه کمتر از یکسال افتتاح شوند. علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی و نواسان قیمت‌ها، قطار پر سرعت پروژه‌های عمرانی در کشورمان و بالاخص استان اصفهان و کاشان در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: بیش از 22 هزار و 500 پروژه را در دهه فجر در کشور افتتاح کرده‌ایم، که مبلغی بیش از 50 هزار میلیارد برای آن‌ها هزینه شده است، بیش از هزار و 800 پروژه عمرانی که می‌تواند محرک توسعه در استان اصفهان باشد، نشان می‌دهد که عزم مدیران عمرانی ما در سازندگی و آبادانی کشور در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب مانند روزهای اول است.

معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزیر کشور افزود: یکی از مشکلاتی که ما در کلان شهرها و هم چنین اخیراً شهرهای مراکز استان و شهرهای بزرگ و حتی شهر کاشان داریم، بحث آلودگی هوا و ترافیک است که باید بعد از سهمیه بندی بنزین، فکری اساسی برای حمل و نقل عمومی کشور شود. خوشبختانه در بحث حمل و نقل ریلی اتفاقات خوبی را در کلان شهرهای کشور شاهد هستیم و خیلی از شهرها پروژه اصلی خود را بر مبنای حمل و نقل ریلی تعریف کرده‌اند.

جمالی‌نژاد درباره حمل و نقل ریلی ادامه داد: وزارت کشور یقیناً باید همکاری لازم را داشته باشد. کما اینکه 60 درصد 8 هزار و پانصد میلیارد تومان اعتباری که برای اوراق مشارکت بود، به حمل و نقل ریلی اختصاص پیدا کرد. امسال برای اولین بار، برای بحث حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی هم مبلغی از این اوراق مشارکت تخصیص داده‌ایم. در سال آینده هم خوشبختانه این 8 هزار میلیارد تومان در بودجه دیده شده و ما امیدواریم که علاوه بر این مبلغ، بتوانیم پولی را برای نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوس-های شهرهای کوچک و شهرهای میانه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امسال نیز در بحث بازسازی، ورود جدی داشتیم. متاسفانه بیش از 79 درصد ناوگان اتوبوسرانی کشور فرسوده است و باید این ناوگان نوسازی شود که در بودجه سال 99 این مهم محقق خواهد شد.

معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزیر کشور خاطر نشان کرد: سیاست اصلی ما هم در وزات کشور و هم در شهرداری‌ها، توسعه متوازن کشور است که اگر این مورد ایجاد شود، می‌توانیم توزیع متوازن جمعیت را داشته باشیم. نباید این طور باشد که همه جمعیت‌ها در کلان شهرها مستقر شوند و ما مهاجرت را با این سرعت شاهد باشیم. توزیع عادلانه خدمات و امکانات، جز سیاست‌های کشور است به این منظور که باید برای روستاها و شهرهای کوچک، تخصیصات بیشتری صورت پذیرد و کاری کنیم که مانایی و ثبات جمعیت را در شهرهای کوچک داشته باشیم و شاهد مهاجرت معکوس باشیم. چنان چه این اتفاق در شهرستان البرز واقع شده است.

وی گفت: ما در سیاست خود در هراستان، یک شهرستان را به عنوان مرکز کمتر برخوردار مشخص می کنیم و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که اعتبارات ویژه برای آن شهر در نظر بگیریم و شاخصه‌های شهری و روستایی آن را ارتقا بدهیم که برای این سیاست 3 هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است.

جمالی نژاد در پایان با اشاره به اینکه بیش از 228 پروژه با بیش از 440 میلیارد تومان در شهرستان کاشان افتتاح شده است، ادامه داد: در این شهر در بحث پیاده محوری و بازآفرینی، کارهای خوبی انجام می‌شود و دیدگاه انسان محور، مد نظر شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار گرفته است. ما آمادگی داریم که در سال آینده از اوراق مشارکت شهرستان کاشان، مبلغ 100 میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی تخصیص دهیم.

انتهای پیام
captcha