کاهش گفت‌وگوی خانوادگی به ۱۲ دقیقه در روز
کد خبر: 3877405
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹

کاهش گفت‌وگوی خانوادگی به ۱۲ دقیقه در روز

مدیرکل امور بانوان گیلان آموزش مهارت‌های زندگی را یکی از اولویت‌های مهم حوزه زنان و خانواده دانست و یادآور شد: گفت‌وگو بین اعضا یکی از عناصر غایب در خانواده‌های ماست و براساس آمارها به ۱۲ دقیقه در روز کاهش یافته است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ زهرا یعقوب‌نژاد،‌ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان امروز،‌ 19 بهمن‌ماه در همایش «ماندگاران صبور» که با محوریت تجلیل از مادران و همسران شهدای گیلانی دفاع مقدس و مدافع حرم در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان گیلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: دهه فجر یادآور مجاهدت زنان و مردانی است که با حضور اثرگذار خود پیروزی را رقم زدند.

وی دهه فجر را فرصت مناسبی برای مرور آرمان‌های امام راحل و بازخوانی اولویت‌های انقلاب دانست و افزود: عزت و اقتدار امروز کشور و نظام را مرهون شهدا و صبر و ایستادگی خانواده‌های معظم آنان هستیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه مادران و همسران شهدا ارزشمندترین هدیه را برای دفاع از اسلام و انقلاب و وطن اهدا کردند، گفت: شهدا در دامان مادرانی پاک و مومن پرورش یافتند و حماسه‌ساز تاریخ شدند.

یعقوب‌نژاد از تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان گیلان در هفته گذشته خبر داد و عنوان کرد: امروز گیلان دارای یک برنامه مدون در حوزه زنان و خانواده است.

وی آموزش مهارت‌های زندگی را یکی از اولویت‌های مهم حوزه زنان و خانواده دانست و یادآور شد: گفت‌وگو بین اعضا یکی از عناصر غایب در خانواده‌های ماست و براساس آمارها به ۱۲ دقیقه در روز کاهش یافته است.

مدیرکل امور بانوان گیلان جامعه موفق را در گرو خانواده‌های موفق دانست و اظهار کرد:‌ امروز خانواده‌ها نیازمند پرداختن به مهارت گفت‌وگو هستند.

وی از نامگذاری ۲۶ بهمن لغایت دوم اسفند تحت عنوان «هفته بزرگداشت مقام زن و مادر» خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی احیای جایگاه واقعی زن مسلمان ایرانی است. در تاریخ انقلاب تاکنون شاهد ارتقای شاخص حضور زنان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و علمی و سیاسی هستیم.

یعقوب‌نژاد نرخ باسوادی در گیلان را بسیار بالاتر از مینگین کشوری دانست و اضافه کرد: گیلان جزو استان‌های با بیشترین زنان تحصیلکرده و عضو هیئت علمی در سطح دانشگاه‌هاست.

مدیرکل امور بانوان گیلان با اشاره به رتبه دوم استان در انتصاب بانوان، افزود: خوشبختانه مسئولان و برنامه‌ریزان به توانمندی بانوان باور دارند و باید این خودباوری در زنان جهت پذیرش مناصب مدیریتی ایجاد شود.

وی عدالت جنسیتی را محور سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده دانست و یادآور شد: شاخص‌های عدالت جنسیتی در هشت حوزه تعریف و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش ایکنا، همایش «ماندگاران صبور» از سلسله سمینارهای آموزشی مهارت‌های زندگی است که از سوی معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان و با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی، جمعیت هلال احمر استان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha