استقرار ۳ هزار و 54 شعبه اخذ رأی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3879065
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

استقرار ۳ هزار و 54 شعبه اخذ رأی در آذربایجان‌شرقی

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، از پیش‌بینی استقرار ۳ هزار و ۵۴ شعبه اخذ رأی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

استقرار ۳ هزار 54 شعبه اخذ رأی در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، علیار راستگو رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، از پیش‌بینی استقرار ۳ هزار و ۵۴ شعبه اخذ رأی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و گفت: دو میلیون و 977 هزار و 896 نفر واجد شرایط رأی دادن در استان هستند که از این تعداد 145 هزار و 293 نفر رای اولی هستند.
وی افزود: انتخابات تجلی اراده مردم و اعمال قدرت مردم در چرخه قانونی قدرت در نظام اسلامی بوده و مردم با حضور خود پای شعبات اخذ رای سرنوشت یکی از قوای مهم کشور یعنی قوه مقننه را مشخص می‌کنند.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ستاد انتخابات استان از 10 ماه گذشته در راستای تامین سلامت و امنیت و برگزاری پرشور انتخابات در دوم اسفند تشکیل شده و ماموریت هر یک از دستگاه ها نیز مشخص شده است.
وی با بیان اینکه 61 هزار نفر از عوامل برگزاری انتخابات در آذربایجان شرقی هستند، گفت: به همه افرادی که خود را در محک آزمایش مردم قرار می دهند اطمینان می دهیم وظیفه ما صیانت و دفاع از آرای مردم است .
راستگو، با اشاره به اینکه در کل استان 364 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس تایید صلاحیت شده‌اند، گفت: در شهرستان تبریز 143 نفر تایید صلاحیت شده بودند که با توجه به انصراف چند نفر در مجموع 139 نفر وارد عرصه رقابت شده‌اند.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، گفت: دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت رأی‌دهندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، امروز به حوزه‌های انتخابیه استان تحویل داده شد.
راستگو در خصوص ویژگی‌های این دستگاه، گفت: در این دوره از انتخابات، تمام مراحل رأی‌گیری به جز اخذ رأی، با استفاده از دستگاه احراز هویت انجام می‌شود که مهم‌ترین مزیت آن جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و تضمین سلامت انتخابات است.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: همه اعضای شعب اخذ رأی نحوه کار با این دستگاه را در جلسات متعدد آموزش دیده‌اند و انتظار داریم که با استفاده از این دستگاه، سرعت و سهولت روند رأی‌گیری افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha