دیپلماسی جدید سردار سلیمانی در عرصه بین‌الملل / مسیحیان و یهودی‌ها نیز عاشق حاج‌قاسم بودند
کد خبر: 3879239
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
رئیسی در مراسم اربعین سردار سلیمانی:

دیپلماسی جدید سردار سلیمانی در عرصه بین‌الملل / مسیحیان و یهودی‌ها نیز عاشق حاج‌قاسم بودند

رئیس قوه قضائیه در مراسم اربعین شهید سلیمانی، پیوند معنویت با سیاست در سیره سردار سلیمانی را دیپلماسی جدید در عرصه بین‌الملل دانست.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه امروز یکشنبه، 27 بهمن‌ماه در مراسم اربعین سردار شهید سلیمانی در جمع مردم عزادار حاضر در مصلی امام علی(ع) کرمان گفت: آسمانی‌ شدن شهید سلیمانی و عروج روح مطهر ایشان را مبارک باد می‌گویم و به روح بلند ملکوتی او و همرزمانش درود می‌فرستم.

وی با اشاره به چهلمین روز شهادت این سردار سرافراز سپاه اسلام افزود: شهادت او قیامتی برپا کرد و با اراده پروردگار دل‌ها متوجه او شد و او متوجه به وجه‌الله شد زیرا شهید به وجه‌الله نظر می‌کند.


  • بیشتر بخوانید:

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه انسان کریم فقط به خدا می‌اندیشد و فقط رضایت خدا برای او مهم است، بیان کرد: کرامت، انسان را دارای روحیه و ظرفیتی می‌کند که فقط به خدا می‌اندیشد و فقط برای او زندگی می‌کند و محور زندگی او خدا می‌شود و تمام جوارحش به خدا می‌اندیشید و آنچه را که از جنبه مال و تمامی امکانات و ظرفیت‌هایی که خداوند به او داده، نثار خداوند می‌کند و رسیدن به این مقام را فقط خداوند می‌بیند.

وی اخلاص و دل‌دادگی به خدا را اولین ویژگی حاج‌قاسم برشمرد و اظهار کرد: کسی که با خدا باشد خداوند متعال هم با اوست و قلب‌ها در دست خداست، به دلیل اینکه او متوجه خدا شد خدا هم دل‌ها را متوجه او کرد. این اولین درس از سیره مکتب حاج‌قاسم است.

رئیس قوه قضاییه دومین نکته در این مکتب را ولایتمداری حاج‌قاسم دانست و گفت: اگر وصیت‌نامه او هم نمی‌بود، شما که مشی و سلوک او را دیده بودید، می‌گفتید او یک ولایتمدار واقعی است.

ملاک ولایت‌مداری

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه انسان ولایتمدار با ولایت‌شعار فرق می‌کند، یادآور شد: ممکن است ولایتمداری بر زبان بسیاری از افراد جاری شود اما وقتی سخن از ولی است، جای چون و چرا وجود ندارد.

وی اظهار کرد: ولایتمداری شهید بزرگوار حاج‌قاسم در زمان امام نسبت به امام خمینی (ره) و در زمان جانشین به حق امام، نسبت به مقام عظمای ولایت بود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: شهید حاج‌قاسم سلیمانی و مکتب او، مردم‌باوری را به ما می‌آموزد. او مردم را باور داشت درحالی که سیاست‌مداران دم از مردم‌داری می‌زنند و دکان‌داری می‌کنند اما در حقیقت مردم را باور ندارند.

وی با بیان اینکه هرگز روحیه تسلیم و کوتاه‌آمدن در مقابل دشمن در مکتب حاج‌قاسم راه نداشته است اظهار کرد: حاج‌قاسم یک انقلابی بود که انقلاب را با تمام وجودش دوست داشت.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه شهید حاج‌قاسم سلیمانی، روحیه اشرافی‌گری نداشت بیان کرد: عقلانیت یکی دیگر از ویژگی‌های این سردار آسمانی بود.

عشق سردار سلیمانی به مظلومان عالم

وی تأکید کرد: شهید سلیمانی به مردم و مظلومان عالم عشق می‌ورزید، به عراقی‌ها، لبنانی‌ها، افغانی‌ها، پاکستانی‌ها، یمنی‌ها و… عشق می‌ورزید و به مظلومان عالم می‌اندیشید و توجه داشت. از طرف دیگر کرمان فرزندی را پروراند که حتی مسیحیان و یهودیان نیز به سردار سلیمانی عشق می‌ورزند.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: اقدام حاج‌قاسم در پیوند معنویت و سیاست، در عرصه بین‌الملل نوعی دیپلماسی جدید محسوب می‌شود. این در حالی است که در دیپلماسی‌های رایج غربی، خبری از معنویت نیست و نتیجه آن ظلم هفتاد ساله به فلسطینیان و کلاهک‌های هسته‌ای شده است.

وی با اشاره به اینکه این نظام مقتدر امروز در دنیا پیام دارد و پیامش این است که منطقه باید بدون آمریکایی‌ها زندگی کند افزود: منطقه باید از وجود آمریکایی‌ها پاکسازی شود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: سردار سلیمانی به خوبی آمریکا و اسرائیل و زبان آنها را می‌شناخت و می‌دانست زبان آنها زبان زور است و تنها راه در برابر آنها قدرت نشان دادن و اقتدار است.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا و اروپا این پیام را فهمیدند که اگر بخواهند خطایی کنند، نتیجه کار آن این است که تسلیم نیروهای جمهوری اسلامی ایران شوند، بیان کرد: زدن پایگاه آمریکا توسط سپاه، برای کشور قدرت ایجاد کرد و باعث امیدواری مردم شد.

رئیس قوه قضاییه افزود: حاج قاسم به ارزش‌های انقلاب پافشاری کرد و امروز بیش از هر زمانی این ارزش‌های اسلامی طرفدار دارد.

وی اظهارکرد: امروز پیام حاج‌قاسم به همه ما دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و مقاومت در راه هدف و امید به آینده است و در این راه نباید ذره‌ای ناامید شویم.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: شهید سلیمانی مرد اراده پولادین، اهل ایستادگی و شاگرد مکتب خمینی کبیر و بزرگی چون امام خامنه‌ای حکیم بود.

حرکت در جهت امیدواری؛ حرکت در مسیر نظام است

وی با اشاره به اینکه انتخابات آزمون مهمی پیش روی ماست، تصریح کرد: امروز هر قدمی و هر قلمی در جهت امیدواری مرد حرکت کند، در جهت راهبرد نظام است و هر که قصد ناامیدی مردم را داشته باشد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

وی ادامه داد: اینگونه نبود که شرایط و امکانات همیشه برای حاج قاسم سلیمانی مهیا بوده باشد بلکه ایشان با صبر بر مشکلات پیروز شد.

وی ادامه داد: در این جمع همرزمان حاج قاسم را می‌بینم و آنها بر این نکته شهادت می‌دهند که اوضاع برای این سردار همیشه مهیا نبود و ایشان با استقامت توانست بر سختی‌ها در دوران دفاع مقدس پیروز شود.

رئیسی عنوان کرد: در زیارت‌نامه حضرت عباس(ع) آمده است که به ایشان می‌گوییم من شهادت می‌‌دهم که «اشهدُ أنّک لم تُهِن ولم تنکل» یعنی من شهادت می‌دهم که تو بر مسیر حق کوتاه نیامدی. همین ویژگی را در سیره حاج‌قاسم هم می‌بینیم.


ایجاد فرصت از تهدید دشمنان منطقه

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: او تلاش می‌کرد که از همه تهدیدها فرصت بسازد. بر همین اساس او توانست نیروهای مقاومت را در کشورهای لبنان، افغانستان، یمن و سوریه را ایجاد کند. 

وی ادامه داد: سردار سلیمانی توانست در همه کشورها یک حزب الله تشکیل دهد. حزب‌الهی که به تنهایی آرامش را از دیدگان صهیونیست‌ها گرفت و سبب شد که دشمن آرام نداشته باشد.

رئیسی در پایان بیان کرد: شهید سلیمانی با کمک نیروهای بومی و به دست مردم همان کشور توانست نیروهای مقاومت را ایجاد کند. در افغانستان‌ با کمک افغانستانی‌ها، در یمن با کمک یمنی‌ها، در لبنان با کمک خود لبنانی‌ها این نیروها شکل گرفت و قدرتمند شد. 

انتهای پیام
captcha